Blyger

Blyg... Eller trött på förutfattade meningar...

Söndagskvällen

Publicerad 2006-12-18 09:15:32 i Allmänt,

VIlken kväll!
Vilken underbar söndag jag hade igår. Detta trots avsaknaden av mässa. Nåja, jag tillbringade i alla fall några timmar i kyrkan där jag lyssnade till en underbart vacker konsert med en riktigt bra kör. Konsertens tema var Det Stora Mysteriet. Julens mysterium. Vackert.

Efter denna fina start på söndagskvällen begav jag mig till orten strax söder om min nuvarande hemort. Där vankades det stora portioner av musik och dans... Underbart! Svetten lackade och hjärtat pumpade för glatta livet. -Vilken perfekt motionsform! Man får både bra konditionsträning och möjlighet att träffa trevliga människor. Tanken var att jag skulle åka hem vid 22.30, p.g.a att sista tåget skulle gå då och jag skulle upp tidigt idag och kunde därför inte ta den sista bussen som gick VÄLDIGT sent, men....Det gick helt enkelt inte! Jag kunde inte slita mig från dansgolvet! Dessutom hade jag blivit erbjuden skjuts med bil, vilket innebar att jag kunde stanna längre -jag  behövde inte passa tåget. Det resulterade i att jag kom hem vid 01.00.... Gäsp!

Imorse när jag vaknade hade jag problem att ta mig upp. Av flera orsaker... :
1. Trötthet! Ögonen ville inte samarbeta det minsta.

2. Träningsvärk. En tjusning med dans är att man inte känner vilken träning man utför förrän efteråt. Men...Efteråt känns det desto mer!


Nu är det dags för lite stretching.

Kommentarer

Postat av: Eva

Publicerad 2006-12-18 10:25:46

Låter som en alldeles underbar kväll!! Du har verkligen hittat ditt nöjesforum. Härligt. Ha en fin dag! Själv ska jag vara hundvakt och strax ta en långpromenad i allt det vita.

Postat av: Blyger

Publicerad 2006-12-19 18:43:37

Eva:Mmmm ni har snö...! Jag har ingen snö... Njut! :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela