Blyger

Blyg... Eller trött på förutfattade meningar...

Att släppa taget...

Publicerad 2007-02-09 23:16:45 i Allmänt,

...och våga gå vidare...

153504-9
vykort från www.katt.net


Det har en av mina goda vänner gjort. Han var väl förberedd och såg även till att förbereda mig. Det var ok att han gick vidare nu. Det var dags.

Min kära trofasta vän som funnits vid min sida under så många år, som visat kärlek på sitt egna lilla sätt, som varit så bra på att känna in stämningen, när han ska hålla sig i periferin eller när det är läge att komma nära för att t.ex trösta eller gosa.

Allt har sin tid. Nu är det tid för min fina vän att släppa taget och gå vidare.

Jag tror att han möter en kärleksfull famn. Eller kanske en solig och varm plats där det serveras obegränsade mängder Whiskas och en mjuk filt där han i skymundan kan ligga och lata sig mellan måltiderna.


Jag förstår inte riktigt, men den återkommande sången idag har varit "Var dag är en sällsam gåva, en skimrande möjlighet..."

Kommentarer

Postat av: Eva

Publicerad 2007-02-09 23:19:46

Nu blev jag rörd över dina fina ord och tankar över en fin vän. Men du vet ju att han har det bra, eller hur? För den skull måste sorgen få finnas där. En trogen vän som man inte får träffa mer, det är en stor sorg i ens hjärta. Kram till dig!

Postat av: Blyger

Publicerad 2007-02-09 23:32:40

Eva:Ja, var han än finns så är han där han ska vara. Tack och kram till dig med!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela