Blyger

Blyg... Eller trött på förutfattade meningar...

Barn

Publicerad 2007-01-21 12:45:37 i Allmänt,

Jag lyssnade just på ett radiopragram på SR P4, "Efter tolv". Det handlade om adoption. Det har blivit svårare att adoptera nu än vad det har varit tidigare. Längre väntetider. Antalet barn minskar, samtidigt som antalet svenskar som vill adoptera ökar, enligt  Adoptionscentrum.

Jag har funderat lite över barn på sista tiden. Hur barn kommer in i mitt liv. Hur jag upplevt att små underbara varelser flyttat in i mitt hjärta. Jag har inga egna barn. Trots det har jag otroligt starka band till flera små krabater i min omgivning. Jag vet inte om jag kommer att få biologiska barn i mitt liv, men barnlös kommer jag definitivt aldrig att vara. Jag är gudmor till två barn. Vi står varandra nära och dessa juveler finns hela tiden med i mitt liv och i mina framtidsplaner.

Barn kommer in i våra liv på olika sätt.

Kommentarer

Postat av: Bloggblad

Publicerad 2007-01-21 20:03:42

Jag är ganska säker på att man inte till varje pris måste ha barn... men det är lätt för mig att säga som har. Det finns en hel del som är svårt och tufft med att ha barn, men det går inte att förklara för den som längtar sig sjuk.

Postat av: Blyger

Publicerad 2007-01-21 22:29:06

Jo, det är en stor fråga, eller en fråga som tar mycket tanketid och berör. Stora känslor. Finns många nyanser, så det finns inte direkt några enkla, svart-vita svar...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela