Blyger

Blyg... Eller trött på förutfattade meningar...

Japp!

Publicerad 2007-01-11 17:25:10 i Allmänt,

Så har jag gjort det igen... bort mig, alltså... För er som inte visste det tidigare så skulle man kunna kalla mig för Sveriges mest erfarna KLANTSKALLE... Osmidigheten personifierad... Så känns det nu i alla fall. Men ni bloggläsare är välkomna att göra en egen bedömning efter att ha läst vad jag lyckats med idag. :

I samtal med "PK2", som jag verkligen  g ä r n a  vill behålla god relation till lyckades jag med detta:

1. Jag (som just pratat med PK2 om PK2:s bok, som PK2 själv skrivit och som jag kommer att få tillfälle att läsa i vår) lyckades med konsten att låta bli att använda hjärnan och kläckte ur mig att jag eldat upp en fruktansvärt urjobbig, plågsam och tråkig bok i jul.

Om man säger så här: Jag gjorde INTE succé.....

Den arma stackars människan såg helt förtvivlad ut och undrade hur det skulle gå för den egna boken. -Men Blyger!!!! Man FÅR INTE bränna böcker!!!! sa PK2 med skärpa i rösten.

Jag kände mig hemsk.


2. Jag gjorde narr av den omskrivne läkaren som gav mig fel medicin för några veckor sedan. Jag uttryckte min ilska över att vederbörande är med i reportage i dagstidningar angående sin forskning som han bedriver vid sidan av arbetet. Jag menade att det verkar som att hans intresse för forskningen går ut över patienterna (som får t.ex drygt en minuts läkartid istället för  (15) 20 minuter som man betalat för ), men att det, i media, ser ut som att han är så fantasktisk som håller på med sin "märkvärdiga" forskning....

Strax efter denna del av samtalet övergick vi till att prata om hur PK2:s framtida arbete ser ut... -Jag ska forska, svarade PK2.

Ridå.

Kommentarer

Postat av: Eva

Publicerad 2007-01-11 18:27:15

Ja eftersom vi är i samma klubb "vi som alltid lyckas prata först och tänka sen - klubben" så känner jag med dig. Det är skämmigt och man lider. Men försök att lämna och gå vidare och gör inte som jag gjort vid några tillfällen: att ta upp det med vederbörande vid ett senare tillfälle. Att försöka göra det hela ogjort genom att be om någon slags ursäkts snack brukar inte funka utan göra det hela värre. Vi får lära av våra misstag - lättare sagt än gjort - jag lyckas fortfarande inte (vid 51 års ålder!!!). Kram från Frösön

Postat av: Blyger

Publicerad 2007-01-11 19:56:09

Eva:Jo, vi har ju som klubbgemenskap, kan man säga... -Det var väl det som en gång i tiden knöt oss samman... ;-)

Postat av: Eva

Publicerad 2007-01-11 20:44:30

;-) Ja, det har ju hänt en och annan fadäs de senaste 1,5 åren!!

Postat av: madicken

Publicerad 2007-01-12 10:54:25

Det är bara att bryta ihop och komma igen!! :0)

Postat av: Blyger

Publicerad 2007-01-12 13:51:11

Madicken: Precis! Det är min filosofi med. Men ibland tar det en stund att bryta ihop färdigt (eller hur jag ska skriva) för att vara klar för återuppbyggnad... Behöver tid att se på min klantighet, ungefär som i överlåtelsebönen i gtj, där man (jag) får lägga fram det som blivit fel, får möjlighet att lyfta fram det i ljuset och sedan överlämna, släppa och ta nya tag... Och hoppas att man (jag) lärt mig något, så jag handlar annorlunda framöver...

"Bryt ihop och kom igen", det är bra det!

Postat av: Pallas

Publicerad 2007-01-14 06:39:42

Tack för att du bjussade på dig själv. Jag tyckte att det var roligt! Själv gör jag bort mig var och varannan dag, men jag har lärt mig att skratta åt mig själv. Oftast skrattar folk med mig istället för åt mig. De vet väl att jag menar väl... Jag tycker som Madicken: det är bara att bryta ihop och gå vidare. Det har funkat många gånger för mig. :-)

Postat av: Blyger

Publicerad 2007-01-14 10:07:32

Pallas: :-) Jo, det gäller att ha lite självdistans... (Ibland är det lättare, ibland svårare, beroende på allvaret i kontexten, tycker jag) Skönt att höra att det finns fler som jag, i alla fall. Tack! :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela