Blyger

Blyg... Eller trött på förutfattade meningar...

schlager

Publicerad 2007-01-31 11:11:54 i Allmänt,

Det är inte alls lyhört här där jag bor. Tvärtom. Det är bra isolerat, speciellt i sidled. De grannar jag eventuellt kan höra ibland är de som bor ovanför eller nedanför. Men det är sällan. Trots denna goda ljudisolering har jag EN källa till underhållning. En ganska frekvent sådan har jag noterat... Min granne i dörren bredvid... Han har deltagit i Fame Factory och Idol. Jag hör grekiska schagers genom väggarna ganska ofta, faktiskt. Min granne har översatt en del grekiska schlagertexter för mig. Smärtsam kärlek verkar vara temat för alla låtar.

Kommentarer

Postat av: Eva

Publicerad 2007-01-31 12:07:25

Grekiska schlagers, hm, ja det kunde varit värre!

Postat av: madicken

Publicerad 2007-01-31 16:23:57

I like grekiskt ;-) både musiken och maten och en massa mer...

Postat av: Bloggblad

Publicerad 2007-01-31 16:31:16

Frågan är ju förstås hur långt han kom? Om han verkligen kom ända fram kan det ju vara njutbart... om han blev utsparkad redan i första försöket...???

Jag är väääääldigt glad att inga grannar hör när jag spelar på mina pianoläxor och sjunger mina sångläxor. På tal om det - oojojojoj - lektion i morgon. Måste ner och öva innan familjen kommer hem - de gnäller värre än några grannar!

Postat av: Tarmluddet

Publicerad 2007-01-31 20:35:54

Tur jag bor i en egen stuga där inga grannar kan höra mig skråla till Jill Johnson, Kikki D och andra schlagerrävar...hoho...

Postat av: Blyger

Publicerad 2007-01-31 23:06:58

Eva, Madicken, Bloggblad, Tarmluddet: Ja... ni är hjärtligt välkomna hit på studiebesök, om ni vill... Men jag tror att ni kanske uppskattar det mer än jag, för ni kan åka hem till era tysta lyor när ni blivit nöjd på att lyssna på skönsången i mitt nya hem.... (jag flyttade förra veckan)Men nu, när klockan är över 23 kan jag säga att sången har bytts ut mot något annat...som gör att jag väljer att höja, höja och åter HÖJA ljudet på min TV för att inte höra hur grannen *harkel* så att säga...*harkel*...umgås...med personen som är på besök...

Postat av: Madicken

Publicerad 2007-01-31 23:41:27

Hm, det är väl inte så kul. Och du har nyss flyttat dit dessutom. Ett litet menande brev i grannens låda kanske...? Annars får du ta till häftigare artilleri!

Postat av: Blyger

Publicerad 2007-01-31 23:48:57

Madicken: Haha!!! Satt nu och försökte tänka ut vad man skulle kunna ha som häftigare artilleri... Det var ganska roande tankar, faktiskt... :-) På något vis måste jag nog informera om att även JAG får del av deras tvåsamhet... som (antar jag) är menad att endast vara något mellan dessa två personer... Känns ju inte helt avslappnat att ta del av något som jag inte borde...

Postat av: Eva

Publicerad 2007-02-01 08:08:41

Vojne,vojne. Då föredrar jag grekiska schlagers!!

Postat av: Blyger

Publicerad 2007-02-01 08:36:22

Eva: Jag med!!!

Postat av: Tarmluddet

Publicerad 2007-02-01 16:56:18

nja, jag vet inte jag....grekiska schalgers mot *******...svårt val.

Postat av: Bloggblad

Publicerad 2007-02-01 17:27:10

Kan du hålla masken när du möter grannen dagen efter....?

Postat av: Blyger

Publicerad 2007-02-01 21:41:53

Bloggblad: Svaret är: NEJ! Jag har precis kommit hem efter dagens alla göromål och jag mötte grannen alldeles utanför min dörr... Började genast skratta och rodna, men var tvungen att skärpa till mig och ta upp ämnet. Jag frågade om grannen hade haft besök den aktuella tiden (svar: ja) och om de hade trevligt (svar: ja).... Jag fick då motfråga, varför jag undrade och jag förklarade att jag, ofrivilligt, fått del av deras kväll tillsammans. Grannen tolkade det som att de störde mig, men jag förklarade att jag ville berätta av omtanke om DEM, så att de var medvetna om att de inte var ensamma, utan hade "sällskap"... För kännedom, att de skulle varar medvetna om läget... Min granne tyckte att det inte alls gjorde något! De hade inga problem med det. Inte det minsta generad... Ja...man är ju olika...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela