Blyger

Blyg... Eller trött på förutfattade meningar...

Smitthärd...?

Publicerad 2007-01-06 23:36:55 i Allmänt,

Ja, man vet ju aldrig... Jag lånade bilen av en vän över julhelgen, eller rättare sagt; jag var bilvakt.... ;-) Problemet var bara det att när jag nu skulle lämna tillbaka bilen så var jag förkyld.... en vandrande smitthärd... Ja, kanske du tänker, hur farligt är det med lite förkylning?.... Jo, det beror på omständigheterna. Själv valde jag att in i det sista vänta med att lämna tillbaka bilen, för att risken för smitta skulle vara så liten som möjligt. Min goda vän bilägaren stödde mig i beslutet, kan man säga. När tiden var inne för återlämnandet så hade jag med mig en flaska handdesinfektion som jag lånat från jobbet. Spritade in ratten, handtaget, blinkersspaken, växelspaken och nyckeln.

Vad gör man inte för att rädda de svenska skidskyttarnas hälsa och tävlingssäsong....

:-)



Så skyll inte på mig nu, om det inte går bra! :D

Kommentarer

Postat av: Veronica

Publicerad 2007-01-07 22:20:15

Handdesinfektion är icke att förakta. Hade med mig en flaska på evighetsresan norröver inför jul eftersom jag var rätt förkyld själv. Den kom väldigt väl till pass när den där kvinnan hade spytt ner sig.

( http://vonkis.blogspot.com/2006/12/mycket-blir-det.html )

Postat av: Blyger

Publicerad 2007-01-07 22:57:24

Veronica: Hej och välkommen!!! Ja, handdesinfektion är räddningen i många lägen! Tänk så många gånger jag tagit hand om diverse sjuklingar utan att själv bli sjuk! Så vitt jag vet är bilägaren fortfarande frisk.

Postat av: Bilägaren

Publicerad 2007-01-09 16:30:45

Hej!

Vill härmed intyga att jag fortfarande är frisk och eventuells sjukdomar som härjat bland skidskyttarna har INTE kommit via blyger!!! Jag har nämligen inte umgåtts med de som råkat stöta på virus den senaste tiden. Kanske ska införa lite handdesinfektion bland skidskyttarna som haft lite besvär med hälsan...?

Postat av: Blyger

Publicerad 2007-01-09 16:49:18

Bilägaren: Välkommen!!! Bra att det nu finns dokumenterat här att du är frisk! Jag tror ditt förslag vore något att testa... Kanske vår fd "chef" MLH skulle kunna sponsra...? ;-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela