Blyger

Blyg... Eller trött på förutfattade meningar...

Vid närmare eftertanke

Publicerad 2007-01-06 20:13:48 i Allmänt,

Julen innehöll en hel del trevligheter med! Inte alls bara sjukdom som mitt tidigare inlägg kanske ger sken av...

Jag har så många härliga varelser i mitt liv! Både stora och små personer och djur i olika former. Det är något speciellt med mig och små varelser. Djur, barn och jag kommer bra överens, på något vis. Under julhelgen, innan jag blev sjuk, hann jag träffa mina båda gudsöner och leka och busa. Å vad jag tycker om dem! De har verkligen egna platser i mitt hjärta! 

Andra som också har egna platser i mitt hjärta är en underbar, lurvig golden retriver och dennes lillmatte! Ja, deras föräldrar/ägare går verkligen inte av för hackor de heller, men det är något speciellt med de små...

På gården där min mamma och bonuspappa bor har det flyttat in en ny lurvtuss. Jag tror att tanken är att hon ska vara sällskap till familjens minsting, men än har vi inte slutat hoppas på att hon även ska ta över vår gamla gentlemans arbetsuppgifter, nu när han börjar bli gammal... Vi får hoppas att jr blir en duktig råttjägare! ;-)

I somras när jag var på semester i hembygden så var systers familj med. Inklusive den krullige hunden. Han, den krullige, bröt benet på ett så olyckligt vis att han varit sjukskriven hela hösten! Har metallskenor inopererade i benet numera... Han fick en yllestrumpa av mig i julklapp, så han inte ska frysa där skenorna sitter. :-) Hittills har det inte funnits behov av strumpan, eftersom det bara är så varmt och slaskigt ute... Nu är den krullige återställd i benet och kan leka med sina kompisar igen.

Precis innan jag skulle åka hem från julfirandet träffade jag den prickiga hundflickan. Hon är så otroligt kelig! Hon passade så bra i den nya halsduken som hon fått i julklapp!

Känns bra att jag hann träffa alla mina små kompisar! På köpet fick jag även alla trevliga ägare/föräldrar/släktingar/vänner, så där slog jag verkligen flera flugor i en och samma smäll! Jag träffade gamla arbetskamrater, kurskompisar, kyrk- och körvänner, familj, släkt och gamla grannar. Jag la märke till att vår släkt expanderar en del just nu. Släkten har varit stor under hela min livstid, men nu börjar det bli så att vi kusiner pratar om att vi borde ha en släkttavla framme varje jul och påsk när vi ses så alla kan lära sig vem som hör till vem... i år fattades några familjer, så vi var "bara" 34 stycken på julafton....

Så jag har haft en fin jul. Det var bara efter julen som det brakade ihop...

Nu är det dags för en "krya-på-mig-glass" tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela