Blyger

Blyg... Eller trött på förutfattade meningar...

Cykeltur

Publicerad 2007-06-02 19:47:58 i Allmänt,

Jag lever!

Ok, det kanske inte var något du funderade över...men det kunde vara en relevant fundering, faktiskt!
Det hela började imorse. Jag packade ryggsäck och kylväska och åkte hemifrån vid 10-tiden. Sammanstrålade med fem vänner för att ta en cykeltur med picknick i det fina vädret. Turen skulle vara ca 50 km.

Så blev det inte. Det blev ca 65 km varav en stor del av tiden i djungelliknande blöt och lerig skog med små eller obefintliga stigar full med rötter och kohagar som skulle passeras. Detta beroende på att kartläsaren för dagen (tillika initiativtagaren till turen) misstog sig vid två olika korsningar.

Jag kom hem kl 19. Jag är helt slut. Både jag och cykeln var helt leriga. Nu är det cykelns tur för en dusch...

Och, som sagt, jag lever! Vi behövde inte tillkalla hemvärnet eller polisen för eftersök.... Vi lever! Och har hittat hem!

Kommentarer

Postat av: Veronica

Publicerad 2007-06-02 20:21:53

Vad skönt att ni kom hem välbehållna. Jag hoppas att ni hade trevligt ändå på eran cykeltur.

Postat av: Blyger

Publicerad 2007-06-02 21:15:28

Veronica: JA, det hade vi verkligen!!! Helt underbart!! Strålande sol, underbara dofter från alla blommor och träd! Vi cyklade igenom ett STORT område med liljekonvaljer mitt i skogen! En hel stor skogsdunge var alldeles proppfull med förgätmigej. Vacker utsikt hela turen, förutom då det bara var lera, lera, lera, trädrötter, trädrötter, trädrötter...

Postat av: Eva

Publicerad 2007-06-02 21:54:04

Välkommen tillbaka till civilisationen! Det ska vara ungdomar som ska klara en sån strapats!! Tur ni inte hade mig med!!! Låter som en fin dag, trots lera.

Postat av: Blyger

Publicerad 2007-06-02 22:14:42

Eva: Ungdomar och ungdomar.... ;-) Jag vet inte det jag... ;-)Jag tänkte faktiskt på dig när jag gick och slet med cykeln i leran, med gegga långt upp på benen... Leriga skor, lerig kjol, oljiga armar och händer (efter mekande m cykeln)... Det var en mycket minnesvärd dag, med mycket sol... det enda stället som solen dock gjort estående avtryck på är näsan... Resten var insmort så det inte ens syns att jag varit i solen i nio timmar! Men näsan missade jag... (så alla som läser det är och ser ett vandrande stoppljus så vet ni vem den blyga Blyger är...)
Förresten, Eva, varför är du vid en dator nu? Du skulle ju vara i stugan i helgen...

Postat av: Eva

Publicerad 2007-06-02 22:58:25

Nej inte i natt, jag var tvungen att åka hem och fixa lite saker. Åker ut i morgon igen! Här är ett till stoppljus, fast på lite större ytor än bara näsan!!!

Postat av: Tarmluddet

Publicerad 2007-06-03 18:47:34

Kan du gå idag?

Postat av: Blyger

Publicerad 2007-06-03 19:06:11

Eva: Hoppas rodnaden har lagt sig nu!
Luddet: Ja, gå kan jag hjälpligt... Men att cykla... det undviker jag gärna!

Postat av: Blyger

Publicerad 2007-06-03 19:06:23

Eva: Hoppas rodnaden har lagt sig nu!
Luddet: Ja, gå kan jag hjälpligt... Men att cykla... det undviker jag gärna!

Postat av: Aida

Publicerad 2007-06-03 19:48:29

Jag vill alltid ha bekräftat att du lever! Jag anar bloggens skendöd under sommaren och det skrämmer mig. Därför vet jag inte om jag tycker det är så sunt att du hänger dig till sådana farliga eskapader under pågående uppdragstid. Det däringa kohagarna kan alltid innehålla mer spänning än vad en cykelhjälm kan stå emot.

Postat av: Blyger

Publicerad 2007-06-03 20:11:17

Aida: Haha! Jag ska försöka hålla mig ifrån kohagar framöver, under min tid i Avkroken som du redan har anat ska komma... Vi får börja korrespondera på annat sätt!

Postat av: Eva

Publicerad 2007-06-03 23:23:53

Men du, angående Aidas kommentar, du har väl tillgång till dator? I alla fall ett tag (har jag hört)!!!

Postat av: Blyger

Publicerad 2007-06-04 00:34:28

Eva: Haha!!! Ja, du! Du har rätt i det! Bitvis kommer jag att ha det! Men om man ser till den närmsta tiden framöver så kommer jag att befinna mig bland både höga berg och djupa dalar och någonstans där dessa möts ska jag nog ha tillgång till dator... Frågan är om datatillgång är detsamma som internettillgång...? Jag tror och hoppas!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela