Blyger

Blyg... Eller trött på förutfattade meningar...

Hur vet man?

Publicerad 2007-03-31 23:16:09 i Allmänt,

Hur vet man vem som är den rätta?
Hur vet man när man träffat han/hon som är "ment to be"?
Hur ser man skillnad på den rätta personen och andra tidigare erfarenheter som man trott varit något att bygga på, men som visat sig vara ruttet virke?
Hur kommer det sig att den jag tror är den rätta personen för mig inte själv ser det?
Hur kommer det sig att andra ser mig som den rätta personen och inte jag?
Hur vet man att det är ens sanna hjärta som talar och inte bara den biologiska klockan som tickar? 
Och hur kommer det sig att det helt plötsligt verkar finnas en sådan klocka i mig nu då, mitt i alltihop?
Hur vet man?

(och nej, jag är inte en vilsen, hormonstinn tonåring, även om t.o.m. jag själv ser likheterna när jag läser igenom det jag skrivit...) ;-)

Kommentarer

Postat av: Monica

Publicerad 2007-04-01 00:05:54

Hej!
jag vet att det här är en cliché, men man bara vet. Jag grubblade precis som du.
När jag träffade min man så visste vi, båda två, redan efter mycket kort tid. Jag är medveten om att det kanske var något av ett under, den där vissheten. Märkligt var det i alla fall.

Postat av: Blyger

Publicerad 2007-04-01 01:35:14

Monica: Ja, jag har förstått det, att det verkligen är märkligt med den där vissheten, om den infinner sig...

Postat av: Eva

Publicerad 2007-04-01 09:31:25

Det är kanske i din ålder det börjar ticka, så gjorde det för mig, vilket jag aldrig trodde skulle ske så pass tidigt. Och just i den åldern är det fullt upp med så mycket annat i ens liv. En svår ekvation att knäcka och känna att det blir bra.

Postat av: Blyger

Publicerad 2007-04-01 20:28:06

Eva: ja, jag tycker själv att det är märkligt, att det kommer NU! Men det känns bra att inte vara ensam... :-) -jag får väl ta råd och tips av dig så småningom...

Postat av: Pallas

Publicerad 2007-04-02 07:55:17

Mycket svårt att veta. :-) Har inget vettigt att säga om detta. Tycker själv att det är en av de svåraste frågorna.

Postat av: Maria

Publicerad 2007-04-03 21:38:12

Jag tror inte att det finns ett sätt att veta. En del blir liksom drabbade av blixten. Själv var det en rätt långsamt framväxande vilja, skulle man kunna säga. Jag ville honom. Jag kunde se en framtid med honom, som inte var romantisk, utan verklig och bra. Sen finns det romantik, självklart, men mest av allt finns det en enorm vilja att det ska funka och vara bra.
Äh, jag vet inte. Kanske är det samma sak som andra kallar att bara veta. Vi passar helt enkelt så himla bra ihop.

Postat av: Maria

Publicerad 2007-04-03 21:39:04

Och för övrigt...jag tycker också att det är trevligt att du kan kommentera nu ;o)

Postat av: Blyger

Publicerad 2007-04-03 23:32:29

Pallas: Då är vi två!
Maria: Välkommen hit!!! Det du beskriver har jag delvis upplevt, men tyvärr var det inget att bygga på, insåg jag till sist... -S.k. ruttet virke...

Postat av: Tarmluddet

Publicerad 2007-04-05 10:32:12

Ja du...det där är ju svårt. Att veta vem sóm är den rätta/rätte...jag vet =) Men man får väl hoppas på turen. Har man inte tur i spel så har man tur i kärlek säger dem och jag har defenitivt INTE tur i spel. Hur är det med dig, har du det?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela