Blyger

Blyg... Eller trött på förutfattade meningar...

Utmanad

Publicerad 2007-03-08 14:46:50 i Allmänt,

Jag är utmanad av Madicken och Tarmluddet!

Regler: Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir "tagna" ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Till slut väljer bloggaren sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter det är gjort skriver han eller hon en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit "tagna" och att de ska läsa ens egen blogg för mer information.

1. Jag har underlig musiksmak som spretar mkt: klassisk musik (renässans), gospel, schlager, visa, rock, blue grass, svensk folkmusik och knasigheter som P-Danielsa, Dr Kosmos, m.m.

2. Jag avskyr gnisslet som känns i fingrarna om man tar i bomull.

3. Mina allra första husdjur var vandrande pinnar. (Varför har man sådana djur i fångenskap? De står stilla på en kvist och stirrar tillbaka på en när man tittar på dem och när de är vuxna är de så stora att de är läskiga!)

4. När jag gick i mellan-högstadiet hade jag 15 st brevvänner, från olika länder, som t.ex Sydafrika, Tyskland, Venezuela, Malaysia (och Sverige)

5. Den som känner mig riktigt väl vet att bakom den fina (?) fasaden döljer det sig en stor mängd dynamit som KAN antändas, vid för mycket provokation och prövning.... -Väl antänd är dynamiten svår att släcka, så det bästa är att låta exposionen ta sin tid... (ta skydd under tiden!)

6. Är allergisk mot fenomenet att människor ser upp till personer som är "framgångsrika", kända, eller högt stående i samhällshierarkin. Som att människor skulle behandlas olika beroende på yttre omständigheter, såsom karriär, ekonomi, position i sin organisation!!!

Jag lämnar över stafettpinnen till Aidaho, Pallas och Vonkis. :-)

Kommentarer

Postat av: Eva

Publicerad 2007-03-08 15:23:02

Hm, angående punkt fem: Jag minns en bilresa!!
Ang punkt 6: Nä förresten, tänkte mer utifrån vissa städers intensitet när det gäller vissa företeelser och befattningar.
Jag blivit utmanad av tre st. och har ingen att skicka vidare till, så jag hoppar! fast en kul grej är det.

Postat av: Eva

Publicerad 2007-03-08 17:04:08

Och jag har likadan känsla som dig när jag tar i bomull, samt att tänderna ilar. Hu, bara jag tänker på det.

Postat av: Blyger

Publicerad 2007-03-08 17:06:34

Eva:jo, jag såg att du redan blivit så utmanad att jag ville förskona dig... ;-)
Ang. bilresa... ja, jag anar vad/vilken resa du syftar på... Man kan säga att jag verkligen kämpade med att kväva antändningen av dynamiten. Tror det blev en implosion istället...
Till din reflektion över punkkt 6: jo... även här anar jag var du vill komma... ;-) Men det är klart.. Vill du ha min autograf, så... :D

Postat av: Madicken

Publicerad 2007-03-08 17:30:32

Gnisslande bomull??!!HAHA. Själv mår jag illa när folk krafsar på tyg med sina naglar, hänger väl ihop med nagelfobin...

Postat av: Pallas

Publicerad 2007-03-08 20:26:00

Jag hade också en vandrande pinne en gång! Men jag tröttnade fort på den eftersom den betedde sig precis som du beskrev. Den var tråkig helt enkelt så efter någon vecka fick jag lämna tillbaka den till stället jag fick den ifrån. Lustigt att du har svårt för gnisslande bomull... Tänk, jag har redan blivit utmanad och listat underliga fakta om mig själv, men det var roligt att du tänkte på att utmana mig i alla fall!

Postat av: Veronica

Publicerad 2007-03-08 21:24:24

Du, det där var mycket svårare än jag först trodde. Vad jag tänkte och tänkte och tänkte men till slut fick jag ner sex punkter.
Jag har också haft vandrare pinnar men de blev uppätna av spindlar. Ännu en anledning till varför jag INTE gillar spindlar. Mördare!

Postat av: Blyger

Publicerad 2007-03-08 22:00:31

Madicken: ja, bomull kan verkligen användas som vapen mot mig *ryser*, jag blir liksom nästan paralyserad av krampaktiga rysningar om jag måste ta i bomull... eller blöta, gnissliga stickade tröjor, eller bara tanken på barn som tuggar på ärmmuddar eller tofs på mössa!!! Hemska tanke!

Pallas: Jag önskar att jag hade lämnat tillbaka min pinnar med. Den ena rymde ur boet och kom aldrig tillbaka. Den andre tog livet av sig genom att dränka sig i vattenkoppen. Eller var det kanske bara en olyckshändelse, att den halkade och ramlade i? Nä, jag tror den var olycklig över att vara övergiven av sin kompis...

Veronica:Jo, jag fick också filosofera en stund innan jag kom på något. (tänk att jag tycker att jag är så vaaaanlig att jag inte kunde komma på knasigheter med mig själv!)
Men, hur kom spindlarna åt pinnarna? Var de inkräktare i pinnhuset?

Postat av: Eva

Publicerad 2007-03-08 22:18:36

Ja skicka över den!!

Postat av: Pallas

Publicerad 2007-03-08 22:33:05

Tragiskt öde för en stackars pinne. Livet på en pinne kanske inte är så kul...

Postat av: Blyger

Publicerad 2007-03-08 22:46:02

Eva: Kanske vi kan ta det när vi ses? (vill ju inte riskera en så värdefull autograf via posten...) ;-)

Pallas: Där har vi det! Upphovet till uttrycket "livet på en pinne"! Men stämmer det med hur vi använder uttrycket? ;-)

Postat av: Veronica

Publicerad 2007-03-09 06:43:22

Vi hade som en slags duk över burken som pinnarna var i och det blev et litet litet hål i den och där tog sig odjuren in. Huvva ligen

Postat av: Blyger

Publicerad 2007-03-09 09:26:25

Veronica: stackars krakar! Attakerad i sitt eget hem! men nu är de nog i pinnhimlen...

Postat av: Blyger

Publicerad 2007-03-09 17:47:54

Attackerad ska det stå...

Postat av: Pallas

Publicerad 2007-03-11 08:17:50

Nä, uttrycket "livet på en pinne" är väl ganska positivt laddat egentligen? Det sägs väl om folk som lever enkelt och gott? Eller...? Vill gärna veta hur du tycker.

Postat av: Blyger

Publicerad 2007-03-11 09:21:36

Pallas: Exakt så har jag också uppfattat uttrycket! :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela