Blyger

Blyg... Eller trött på förutfattade meningar...

Gråtmild

Publicerad 2007-05-03 15:56:56 i Allmänt,

Stormande känslor.

Jag är utsövd, har inga hormoner i gungning vad jag vet, jag är inte hungrig, jag är inte arg.
Ändå är jag så gråtmild.
Vad är det med mig?
Idag har jag lunchat med några vänner.
Vi kom in på olika ämnen som hur läget är för kristna i Turkiet nu och hur det är i Afghanistan, där en av mina vänners sambo arbetat åt FN. Vi pratade om räddningsinsatser vid terroristattacken mot World Trade Center och om tsunamikatastrofen och hjälpinsatserna både på plats i Thailand och de som skedde i Sverige.
Vilket ämne vi än pratade om så berördes jag djupt. Kände så starkt för de drabbade. Som om det vore något som hänt nu, som om det vore något nytt...
En av mina vänner arbetade på Arlanda då resenärer kom hem från Thailand efter tsunamin, sargade, chockade och med bara få, trasiga klädesplagg på sig. Till Arlanda kom då olika företag och skänkte drabbade kläder och mat. (jaha, jag kan inte ens skriva det utan att rysa igen!).

Det bara grep tag i hjärteroten nu. Undrar vad det är frågan om.
Jag beter mig som mina systrar gör när de är gravida.
Men är jag gravid så kommer det att tändas en ny stjärna på himlen!
Så det måste vara något annat.
Nåja, det kan vara skönt att gråta.
Då håller man hjärtat öppet, var det någon som sa.


Livet är skört.


Vi har så mycket att vara tacksamma över.

Kommentarer

Postat av: Bloggblad

Publicerad 2007-05-03 18:24:11

Det finns ju PMS som betyder både pre- och post- ... och så finns det ju tjejbrus som har samma symptom. Det lider jag av lite då och då.

Postat av: Madicken

Publicerad 2007-05-03 23:51:15

Tjejbrus!!! Så välfunnet. Det ska jag lägga på minnet!

Postat av: Madicken

Publicerad 2007-05-04 00:16:20

Tjejbrus!!! :-)

Postat av: Veronica

Publicerad 2007-05-06 23:34:10

Eller så är du en väldigt empatisk person...

Postat av: Blyger

Publicerad 2007-05-09 20:03:21

Bloggblad: Jo... det finns ju lite diverse processer som kan pågå i kroppen, förstås...
Madicken: Jo, det var ett fyndigt ord. ;-)
Veronica: Tror du...? :-)Kanske...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela