Blyger

Blyg... Eller trött på förutfattade meningar...

Trollunge?

Publicerad 2007-05-22 18:14:12 i Allmänt,

I mitt liv har jag många barn omkring mig.
En del har fötts helt skalliga och andra har haft riktigt håriga huvuden redan som nyfödda.
Idag har jag mött  "mina" barns överman, eller "överbebis".
Aldrig har jag sett en så liten bebis (endast några månader) med så otroligt mycket hår!
Bebisen hade TVÅ hårspännen för att hålla undan håret från ansiktet!!! TVÅ stycken!!
Håret var alldeles långt i nacken. Och tjockt.
Bebisen såg ut som en docka, en liten, liten, söt docka med långt, tjockt hår.
Bebisen hade dessutom stooora, pigga, nyfikna ögon.
Och en glad mun.

Jag är lite kär. ;-)

Kommentarer

Postat av: Sofie

Publicerad 2007-05-22 18:23:12

Åh, vad gulligt med så mycket hår på en sån liten bebis :)

Postat av: Blyger

Publicerad 2007-05-22 18:36:37

Sofie: Ja, eller hur!? Supersöt!!!

Postat av: Eva

Publicerad 2007-05-22 18:59:59

Åh, vad gulligt!! Elin såg ut som en trollunge, man kunde sätta pippilotter (vilket jag inte gjorde!!!) i håret när hon var en månad.

Postat av: Aida

Publicerad 2007-05-22 19:12:59

jag träffade också en bebis idag!! Först jättesöt, trött och pappsig. Sen fick jag vara med om förvandlingen från söt lugn och tyst till sockerchockad och hyper. Därför är fika med småbarnsföräldrar ett gott alternativ när man vill tysta ner mammakänslorna.
Det är tur att de är så söta!

Postat av: Blyger

Publicerad 2007-05-22 19:46:36

Eva: Jag tror att Elin och denna bebbe kommer från samma fabrik! (för det är väl så de görs... eller...?)
Aida: Ja, det är ju ett smidigt sätt att dämpa mammanerven då den gör sig för mkt påmind...

Postat av: Tarmluddet

Publicerad 2007-05-22 22:18:52

Nu kommer jag o lägger mig i (som vanligt)...Och nu måste jag göra en ännu längre parantes (det verkar som om jag ganska OFTA är sista kommentatoren på varje inlägg här. Vill ingen skriva efter mig?) Nu återgår vi till ämnet. Jag visste det! Jag visste det! Blyger...äntligen!!!! Välkommen! ;0)

Postat av: Blyger

Publicerad 2007-05-22 22:47:44

Tarmluddet: *asg* Jag förstår PRECIS vad du menar och funderar på om inte vi har haft en diskussion i ämnet alldeles nyligen.... ;-)
Anledningen till att ingen skriver efter dig är nog för att....du skriver långt efter de andra, så de har redan kommenterat klart... -det är inte alla som måste TRAMPA igång elverket för att kunna komma ut på nätet... ;-)

Postat av: Madicken

Publicerad 2007-05-23 15:25:42

Jag hade *host*, en stor hårtofs = svans på ryggen då jag föddes säger mina "päron". Tur den försvann...

Postat av: Blyger

Publicerad 2007-05-23 16:01:11

Madicken: hmm...svans på ryggen...långt ner? Kanske släkt med trollungen?
;-)
Tur den försvann så päronen kunde pusta ut. =)

Postat av: Veronica

Publicerad 2007-05-23 18:30:28

Det är så sött med håriga ongar. Ett par jag käner har fått två barn, båda väldigt tjockhåriga men inte så långt så håret har stått rakt upp de första två-tre månaderna. Hur roligt som Helst!

Postat av: Blyger

Publicerad 2007-05-23 19:44:56

Veonica: haha! De ser så roliga ut när de har tuppkam!! :D

Postat av: Tarmluddet

Publicerad 2007-05-24 13:01:18

Määääään så roligt!! Hela 2 st efter mig =) (exluderar dig, kära Blyger). Ja, elverket ja...men till hösten blir det ändring. Då ska jag kommentera fortare än ögat, ja till och med innan du ens hunnit blogga kanske.

Postat av: Blyger

Publicerad 2007-05-24 15:09:06

Tarmluddet: Ser fram emot det! :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela