Blyger

Blyg... Eller trött på förutfattade meningar...

Upp i sadeln igen!

Publicerad 2007-09-12 15:28:14 i Allmänt,

image48
www.fotoakuten.se


Snart är det dags att hoppa upp i sadeln igen.
Det är ju viktigt att man hoppar upp så snabbt som möjligt efter ett fall, så man inte hinner bygga upp en rädsla för att rida. Så är det nog med fler saker än hästsport, tror jag. Och rent bildligt så slog jag mig rejält vid en lite väl kupperad terräng där farten var för hög och nivån för avancerad för ett tag sedan.
För att jag ska våga fortsätta på samma bana och kunna gå vidare till ännu mer avancerad nivå krävs det att jag vågar hoppa upp i den mentala sadeln igen. Måste våga ta steget  och prova den kupperade terrängen. Hoppas på en tryggare ledsagare denna gång, någon som får mig att känna trygghet och tillit igen.

Inget sprättigt, stingsligt gammalt sto som piper så fort hon tycker någon annan häst är för nära eller som bockar när man är på tur denna gång, tack!

Önskar mig en lugn, trygg, seriös häst, självklart med integritet, men med varmt hjärta och förmåga att bete sig professionellt vid ridturerna...

Kommentarer

Postat av: ejmis

Publicerad 2007-09-12 15:42:05

Visst är det viktigt att inte vänta för länge. Hoppas du slipper fler "flygturer".

Postat av: Blyger

Publicerad 2007-09-12 16:34:36

Ejmis: Välkommen hit! Första gången du besöker min hörna? :-) Ja, jag hoppas också att jag slipper fler flygturer nu på ett tag... ;-)

Postat av: Eva

Publicerad 2007-09-12 17:33:53

Jag kan inte låta bli att le en aning åt din beskrivning, den är så talande på nåt vis :-)!

Postat av: aida

Publicerad 2007-09-12 19:14:05

Duuu...det är ju som klippt och skuret som kontaktannons...funkar liksom på de flesta relationer.

Postat av: Blyger

Publicerad 2007-09-12 19:43:37

Eva: hihi! Ja, vet man vilken ridtur det handlar om så kan man nog få en viss inre bild... Du, när du känner för det så kan vi väl ta en telefonuppdatering, så får du bland annat höra om nästa ridtur och "författaren"... kram!
Aida:haha!! Du menar det!?!? Ja... det är nog värt ett försök, kanske....?

Postat av: Eva

Publicerad 2007-09-12 22:52:32

Ja det ska väl bli tid för det snart. Det har varit lite av den varan för mig de senaste dagarna. Har inte "stånnan" då böckerna är svårlästa och jag försöker lägga all min koncentration på dem. Ja lite annat gör jag också:-)! Sonen har varit här varje kväll, länge sen jag umgicks med honom.

Postat av: Blyger

Publicerad 2007-09-12 23:07:08

Eva:Mysigt att rå om sonen lite, kan jag tro. :-) (hälsa!)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela