Blyger

Blyg... Eller trött på förutfattade meningar...

Engla är funnen

Publicerad 2008-04-15 09:21:17 i Allmänt,

Lilla Engla är funnen.

Och medias fokus har ändrat riktning från Engla och hennes familj till förövaren, dennes tidigare brott och polisens så kallade misslyckade utredningar vid andra anmälningar mot mot förövaren genom åren.

Jag har funnit en tidningsartikel som inte bedriver detta energiska skuldletande/skuldutpekande, som inte fokuserar på vem som är skyldig till att situationen är som den är. I tidningen Dagen kan man läsa en artikel som fokuserar på hur man på Englas ort försöker ta hand om den chockade befolkningen, som först gått man (och kvinna) ur huse för att hjälpa till med sökandet efter flickan och som nu är drabbade av den kollektiva sorg och chock som beskedet om Englas död gav.

Kommentarer

Postat av: Eva

Publicerad 2008-04-15 09:40:21

Ursäkta att jag petar i petitesser, ganska onödigt egentligen, men visst heter hon väl Engla?

Postat av: Blyger

Publicerad 2008-04-15 12:05:32

Eva: Haha!! TACK Eva!!!!!! Jag ska ändra! Jag har helt enkelt gett henne namnet på någon annan som finns i min närhet...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela