Blyger

Blyg... Eller trött på förutfattade meningar...

Jenny, Gud och Tystnaden

Publicerad 2008-09-01 00:40:36 i Allmänt,

Jag sitter här och tänker...

Har tittat på dokumentären "Jenny, Gud och Tystnaden"... flera gånger nu.

Jag beundrar Jenny.

Jag förstår inte hur hon fixade att gå sin utbildning i denna miljö. Jag förstår inte.

Men jag tror att det var bra att hon gjorde det.

Människor med olika uppfattning och värderingar behöver mötas. Behöver ta intryck av varandra.

Kanske.

Men jag vet inte riktigt om jag fixar liknelsen mellan sexuell läggning och pollenallergi.

Jag tror att pollenallergikillen vill bli av med sin pollenallergi, men jag har svårt att tro att den homosexuella Jenny vill bli av med sin livskamrat och stora kärlek i livet.

Det är inte riktigt så att alla människor behöver vara hetrosar för att jorden ska fortsätta att befolkas.
Jorden behöver att människor älskar och tar hand om varandra.

Kära Jenny, om du läser detta: Jag beundrar dig och jag är stolt över dig! Jag tror att Jesus är stolt över dig och ler lite, för han känner igen sig i dig och ditt mod.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela