Blyger

Blyg... Eller trött på förutfattade meningar...

Tid att flyga

Publicerad 2008-12-22 21:19:06 i Allmänt,

Nu är inte tid att blogga.

Nu är tid att vila,
andas,
tänka,
läsa,
umgås med levande och livliga,
vara nära de som glädjer
och inspirerar.
Nu är tid att sitta under stjärnklar himmel
och lyssna till tystnaden.
Nu är tid att flyga.

Jag ska sätta mig bakom Nils med den röda mössan och flyga iväg på gåsen.

För det är så med min sort,
att vi behöver flyga för att ta oss till de destinationer vi har tillgång till. Det är inte bara destinationerna som har betydelse. Även själva flygturerna är betydelsebärande.

Under vår förra resa vände sig lille Holgersson till mig och viskade något i mitt öra.
"Du vet väl det, att gåsflygare är fria. Gåsflygare är inte livegna. Gåsflygare är fria. Kom ihåg det."

Han viskade till mig.
Som vore det en del av himmelrikets hemlighet.

Det är så med Nils med den röda mössan. Han har en förmåga att glänta på dörren till himmelriket och beröra mitt hjärta på ett sätt som ingen annan någonsin gjort.

Nu ska jag sätta mig på plats, luta mig framåt och krama Nils, hoppas på en lugn och trygg färd.
Hoppas på stjärnklar himmel och tid till att meditera.

Nu är inte tid att blogga.
Nu är tid att flyga.
För det är så med min sort.

Kommentarer

Postat av: Eva

Publicerad 2008-12-22 22:30:35

Hoppas din flygresa blir riktigt, riktigt fin!

Postat av: Blyger

Publicerad 2008-12-22 23:13:14

Eva: Tack! Hittills är resan till belåtenhet! :-)

Postat av: Vonkis

Publicerad 2008-12-25 10:58:45

Flyg säkert

Och god jul/god fortsättning!

Postat av: Blyger

Publicerad 2009-01-04 18:32:11

Vonkis: Tack!



Önskar även dig en god fortsättning! :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela