Blyger

Blyg... Eller trött på förutfattade meningar...

Söt när hon sover

Publicerad 2008-07-02 23:07:05 i Allmänt,

"Hon är så söt när hon sover" sjunger Bo Kaspers orkester.

Jag kommer att tänka på denna sång varje kväll nu, under en tid då jag tillbringar dag och natt med ett gudagivet litet barn.

Och varje dag när barnets och mitt blodsocker är nere vid fotknölarna känns sången lite avlägsen då tårarna sprutar, kläderna, leksakerna och tandborsten flyger genom rummet och jag koncentrerar mig på att andas lugnt och räkna till femtielva...

Varje kväll, när mörkret faller och jag smyger in i barnets rum och hittar denna gudagåva i den lilla sängen, då jag hör de rogivande och lugna andetagen, så börjar jag åter nynna på sången...

"Hon är så söt när hon sover..."

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela