Blyger

Blyg... Eller trött på förutfattade meningar...

Det är märkligt

Publicerad 2008-06-02 09:08:49 i Allmänt,

image77

Det är märkligt vilka krumsprång livet tar.

Det är nästan svårt att hänga med i svängarna...

Jag begriper inte att de intessanta, lärorika och roliga erbjudandena kommer så sent, när så mycket annat redan är planerat!

Nu har jag redan planerat och förberett mig mentalt för ett antal månader, eller år, framöver...
...och så kommer det erbjudanden som kullkastar allt, som gör mig snurrig och tvingar mig att ta ställning till framtiden på ett sätt som jag inte trodde att jag skulle att jag behöva göra... Inte just nu i alla fall...

Ett intressant arbete som alla i min omgivning jublar över och grattar mig för, som vänner i branschen menar är ett fantastiskt erbjudande och tillfälle, som alla i min närhet gläds över, å mina vägnar.

Och jag, vad gör jag, jo, gång efter annan tackar jag nej till denna fantastiska möjlighet, för jag längtar efter något helt annat... Något som ger mycket mindre pengar, mycket mindre erfarenhet, mycket mindre tid på en ort som jag egentligen vill uppleva så mycket jag bara kan...

Omgivningen skakar på huvudet och tycker att jag är tokig.

Förmodligen är jag lite tokig och omdömeslös.

Förmodligen.

Kommentarer

Postat av: Eva

Publicerad 2008-06-02 20:01:53

Och nu undrar jag förstås vad det är du tackar nej till :-)

Postat av: blyger

Publicerad 2008-06-02 20:22:48

Eva: Ett jobb på en ort en bit ifrån dig och ganska nära mig... Utförligare beskrivning ges via annat forum... :-D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela