Blyger

Blyg... Eller trött på förutfattade meningar...

Dagens fjortisar... :-S

Publicerad 2008-03-16 14:21:43 i Allmänt,

Läst på www.tjuvlyssnat.se


Gröna linjen mot T-centralen

Fyra tjejer ~14, sitter och pratar om jobbiga saker hemma.
Tjej 1: Vår städerska är typ polack, så hon blir helt knäpp när man dyker upp hemma när hon städar!
Tjej 2: Vår är nog arab...hon säger typ "skae jeg lage matt åt deg?" när man kommer hem.
Tjej 3: Vi har typ ingen städerska, vi städar själva, det är helt störigt...



Ojojoj.... Jag är lite, lite, lite orolig för framtiden, faktiskt.
Speciellt i kombination med dokumentärserien "Klass 9 A" på SVT....

Kommentarer

Postat av: aida

Publicerad 2008-03-16 18:41:02

usch, jobbiga ungar.
Jag citerar min syster när vi andra började ta för sig av jordgubbspajen inför tvkvällen med melodifestivalen...-nej, ta inte mer, jag är ju mätt ju.

Postat av: Aida

Publicerad 2008-03-17 11:05:48

Vad jag menar alltså är att nu borde det räcka! När kommer uppshapeningen?

Postat av: Veronica

Publicerad 2008-03-17 20:16:18

ock ock ock

Postat av: Eva

Publicerad 2008-03-17 23:35:04

Var är du my friend? Skulle behöva ett fothus nu - ja då vet du vad som är på gång - Stilla n......
Sov gott!

Postat av: Blyger

Publicerad 2008-03-18 14:26:55

Aida:Ja, jag menar det... :-D

Veronica: Jo...

Eva: Jag undrar detsamma... Var är jag? ;-)Jag kommer som en oljad blixt och stoppar om fötterna! :-)

Postat av: Bloggblad

Publicerad 2008-03-20 14:30:26

Vilka problem de har, de små liven. Jag minns när maken och jag var nygifta och bodde i en pyttliten etta med lånade möbler. En ljuvlig vårdag vräkte sig en kollega i soffan på lärarrummet och suckade och hoppades att städerskan skulle vara klar när hon kom hem...
Då kände jag stor klasskillnad. Nu skulle jag gärna ha en liten trevlig städerska som tog hand om huset, men jag har fortfarande inte råd - allt gick åt till det stora huset :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela