Blyger

Blyg... Eller trött på förutfattade meningar...

Ola Salo hos tandvården?

Publicerad 2008-03-05 09:57:53 i Allmänt,

Igår fick jag ett reklam-sms av min tandläkare
och i natt drömde jag att jag var på besök hos denna tandläkare... :-S

Min allra bästaste favorittandsköterska fanns tack och lov med i drömmen.
Hon fungerar som en trygghet både i verkligheten och i drömmen!
Som extra piff på besöket överraskade tandsköterskan mig med att berätta att hon hade ordnat att...

OLA SALO skulle medverka vid min undersökning!!!

Det var galet!

Det var ju inte ens Ola som kom dit! Det var någon flådig amerikansk sångare...

Kommentarer

Postat av: aida

Publicerad 2008-03-05 12:11:00

Du blev besviken för att istället för att de släpat dit Ola, FLÖG de in "någon flådig amerikan". Och du blev besviken. Kom du ihåg att fråga om han gillade inredning, djur och överaktiva partners? Hade han hjärtat till vänster? Vet du, jag tror Ola skulle kunna svara på din annons.:) Nåja, uppenbart är du trygg hos din tandläkare och känner att de gör verkligen allt för att du ska känna dig trygg. Bra för dig!

Postat av: Blyger

Publicerad 2008-03-05 12:21:27

Aida: Haha!! Jag glömde att fråga honom!

Postat av: aida

Publicerad 2008-03-05 12:22:34

För egen del så ser min tandläkare inte skillnad på hål och lagningar.

Postat av: Blyger

Publicerad 2008-03-05 12:43:45

Aida: Ojojoj.... Låter inte riktigt tillförlitligt! Du kanske vill byta till min?? :D

Postat av: Eva

Publicerad 2008-03-05 12:47:13

Hm, rädsla, trygghet, idol (?), flådig am. sångare. Vad pågår i ditt liv just nu?!

Postat av: Blyger

Publicerad 2008-03-05 14:12:38

Eva: Ja, det kan man fråga sig.... Men jag var varken rädd eller såg upp till den däringa amerikanen... (inte heller Ola, men jag var lite besviken att det inte var Ola, för jag tyckte det vore så enkelt att få prata svenska istället...)
Nån undersökning blev det heller inte av, vi satte och vid ett bord och surrade istället, jag tandsköterskan å sångaren... Någon tandläkare syntes inte till...

Ja, det är tur man får nån slags underhållning nattetid, med tanke på hur skralt det kan vara med sådant dagtid mellan varven...

Postat av: Eva

Publicerad 2008-03-05 14:43:29

AHA, kanske därför du drömde det! Underhållning!!

Postat av: Eva

Publicerad 2008-03-05 14:44:48

Och jag tänkte mer på hur du ser på tandläkare rent allmänt - inget du gillar, kanske lite rädsla. "Syrran" förknippad med trygghet o s v. Ur ett drömtolkningsperspektiv, om vi nu ska slänga oss med begrepp :-)

Postat av: Blyger

Publicerad 2008-03-05 14:46:51

Eva: Ah! Får fila vidare på detta... Om det inte dyker upp någon mer intressant dröm framöver....

Postat av: Bloggblad

Publicerad 2008-03-06 18:04:05

Nu har jag lyssnat på teologfestivalsgudstjänsten. Mäktigt. Fast jag förstår ju att man missar mycket som händer när man bara hör.
Det var ett orgelstycke med diktläsning som fick det att krypa under skinnet på mig... nästan lite mardrömsaktigt. Däremot blev jag alldeles mjuk i själen av sångerna - speciellt en av dem om porlande vatten...

Postat av: Blyger

Publicerad 2008-03-06 19:44:18

Bloggblad: TÄNK att det gick att förmedla krypet under skinnet via radion!! Ja, det var lite "creapy" och läskigt, gripande, umruskande... Och din beskrivning av sångerna... Ja, jag kan bara hålla med dig!!! Det var fantastiskt vackert i domen, med blått ljussken som rörde sig som porlande vatten upp längs pelarna vid centralaltaret. Effektfullt, meditativt och vackert.

Postat av: Bloggblad

Publicerad 2008-03-08 12:06:11

Då var det alltså inte bara som jag kände... jag blev lite nyfiken på vad som hände de stunder då det var tyst i radion...
Jag gillar U-a domkyra, den var nog min första kyrkoupplevelse, vi gick ju aldrig på gudstjänst i kyrkan eftersom Frälsis och Sv K stod långt ifrån varandra, men jag var på bröllop där som 7-åring och var mkt impad!

Postat av: Blyger

Publicerad 2008-03-08 13:14:15

Bloggblad: Ja, om jag minns allt vad som hände vid de tysta stunderna skulle jag återberätta det... Kanske kan jag lyssna igen, med agendan framför mig så... :-)

Är du alltså uppväxt i Frälsis? Jag har inte så mycket erfarenhet alls av Frälsis, de har inte funnits i så stor utsträckning på de orter jag har bott på...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela