Blyger

Blyg... Eller trött på förutfattade meningar...

Teologifestivalen på P1

Publicerad 2008-03-02 11:50:18 i Allmänt,

HÄR kan du få en glimt av den tidigare nämnda Teologifestivalen i Uppsala i februari. Inledningsgudstjänsten "Strömmar av levande vatten" sänds idag i Sveriges radio P1 och finns sedan i lyssnararkivet i 30 dagar.

Jag blir alldeles fylld och varm när jag lyssnar på detta. Kommer tillbaka till känslan jag bar under denna underbara helg. Gudstjänsterna var så genomtänkta och samtidigt opretentiösa, inkluderande och med ett reflekterat, okonstlat språk, mångfaldiga utan att bli spretiga. Porlande, strömmande, levande!

Cred till alla inblandade i Teologifestivalen!

Kommentarer

Postat av: Bloggblad

Publicerad 2008-03-02 13:17:26

Tack för tipset - såg det i KT (såg du mig där?) Jag ska lyssna, det är bra att ha nåt intressant att lyssna på när jag måste plocka undan på skrivbordet... går lättare då.

Den där ljuvliga känslan har jag haft under och efter psalmskoledagarna jag varit på. Varmt, innerligt, djupt och kreativt... finns inte bättre.

Postat av: Eva

Publicerad 2008-03-02 13:49:14

Och jag kan tänka mig att det är lite liknande känsla som jag hade vid Världens Fest mässorna.

Postat av: Blyger

Publicerad 2008-03-02 14:27:34

Bloggblad: Japp, jag såg dig. :-)
Du beskriver det så bra, jag känner igen mig i det du skriver!!!

Eva: Finns de inspelade? Var finns de i så fall? Jag var också på Världens fest och skulle nog känna lite liknande känsla om jag fick uppleva gudstjänsterna igen...

Postat av: Eva

Publicerad 2008-03-02 15:09:51

Jo jag vet ju det:-)

Postat av: Eva

Publicerad 2008-03-02 15:20:47

Alltså jag har en förnimmelse om att även du var där!! Jag vet inte om de finns inspelade men kan kolla det i april då jag träffar Hans Nyberg.

Postat av: Bloggblad

Publicerad 2008-03-05 19:21:54

Eva: .... nu gör du mig avis igen... lova att du tar kort!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela