Blyger

Blyg... Eller trött på förutfattade meningar...

Valsen till mig

Publicerad 2008-05-17 18:01:47 i Allmänt,

image69

Jag tog en promenad i spöregnet idag.
Det doftar verkligen SÅ gott av alla träd och buskar som står i blom!

I lurarna sjöng Sofia Karlsson.
Så meditativt!

En av låtarna -Valsen till mig- påminner mig om filmen Masjävlar.

Medan jag gick i ösregnet och lyssnade så var det inte bara vatten från ovan som sköljde över mig,
utan även alla känslor som Masjävlar väckte.
När jag lyssnade på Valsen till mig så kändes det som att jag flög över ett vackert Dala-landskap i vinterskrud.
Kände andrum.
Utrymme.
Syre.

Filmen Masjävlar påminner mig om ett inlägg jag skrev för ett tag sedan som handlade om att revidera berättelsen om sig själv. I filmen blir det så tydligt att de inte bär samma version av berättelsen...

Kommentarer

Postat av: Eva

Publicerad 2008-05-17 21:23:21

"Du jobbar ju med data" - klockren kommentar, som jag minns av filmen. Och den har fått fram känslan av ett utanförskap på ett bra sätt tycker jag. Härligt med regnpromenad, om det inte är alltför kallt. Här dalade snöflingor ner idag när vi drack kaffe på kyrkbacken. Stackars alla sommarklädda konfirmander.

Postat av: blyger

Publicerad 2008-05-17 23:05:24

Precis den repliken som ringer i mitt huvud!!! :-D "Du jobbar ju me daaaaataaaa"

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela