Blyger

Blyg... Eller trött på förutfattade meningar...

Hatar cancer

Publicerad 2008-10-20 16:59:22 i Allmänt,

Cancer.

Finns det över huvud taget något som jag hatar så mycket som cancer?
Jag kan inte komma på något just nu i all fall...

Tumör.
Celler som förökar sig.
Cytostatika.
Illamående.
Ovisshet.
Biopsi.
Strålning.
Operation.
Nålar.
Sjukhus.
Stygn.
Var.
Sår.
Maktlöshet.
Tidsbrist.

Denna helvetssjukdom som kan lukta sig till dödsskräck, som gräver sig in i människors medvetande.

Helvetessjukdomen som stjäl livet från människor som ville leva så mycket längre.

Denna förbannade helvetessjukdom tar människor ifrån mig.

Jag hatar cancer.

Kommentarer

Postat av: Bloggblad

Publicerad 2008-10-20 17:13:11

Jag håller med, även om jag just nu hatar en annan jobbigt åkomma som grävt sig in i familjen och förpestar tillvaron. Inte dödlig, men tärande...



Vi får väl ändå vara tacksamma att vi inte har det som djuren: att rovdjuren tar de svagaste... Nej, det var en dum liknelse, men den slog mig plötsligt.

Postat av: Blyger

Publicerad 2008-10-20 17:39:09

Bloggblad: Men jag tycker inte det var en dum liknelse! Fast när jag tänkte på rovdjur och sjukdom så slog det mig att sjukdomarna är som rovdjur...

Postat av: Eva

Publicerad 2008-10-20 20:26:56

Ja det är en grym sjukdom. Rovdjur var rätta ordet!

Postat av: blyger

Publicerad 2008-10-20 22:15:32

Eva: Mmm. Ett sånt där rovdjur som man vill utrota...

Postat av: Gratismakeup

Publicerad 2008-10-20 22:16:56

Vill du vara med om en tävling om en sprillans ny telfon genom att bara bli medlem? Besöker du sidor kan du samla ihop till presentkort på kicks eller makeupstore. Missa inte detta http://www.gratismakeup.se/Register.asp?r=1397

Postat av: Cecilia N

Publicerad 2008-10-20 22:53:14

Jag hatar också cancer. Min omgivnings statistik är bedrövlig. Jag har svårt att se ut som "ja, men det kan botas rätt ofta" om någon för (sin) cancer på tal. För mig är närmsta fråga snarare "hur lång tid har de gett (dig)?



Det är en brist jag har ...

Postat av: Blyger

Publicerad 2008-10-21 19:48:52

Cecilia N: Ja, det är så himla trist när man har en dålig statistik i sin omgivning, för det ger en skev bild av hur det på det stora hela ser ut, hur bra oddsen egentligen är...

Postat av: Vonkis

Publicerad 2008-10-24 18:19:51

Ja inte är den rolig den där sjukdomen inte. Ber för er.

Postat av: blyger

Publicerad 2008-10-24 19:11:44

Vonkis: Tack! Det värmer!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela