Blyger

Blyg... Eller trött på förutfattade meningar...

Jenny Videds morgonandakter

Publicerad 2008-10-25 12:36:09 i Allmänt,

Jenny Videds Morgonandakter på SR P1 under veckan som gått har varit fantastiska.

I onsdags sa hon bland annat

"Liturgi är det vi gör i våra liv inför Gud och för våra medmänniskor. För dem vi träffar dagligen och för dem på andra sidan jorden. Liturgi handlar om vårt sätt att leva. Är det så att gudstjänstens mönster också kanske kan få återspeglas i våra liv, i vår vardag? Så som Gud vill möta oss och komma oss nära när vi firar gudstjänst vill också Gud möta och komma nära oss i vår vardag..." "...Hela mitt liv är en tjänst inför Gud."

och bönen

"Gud, låt hela mitt liv vara en tjänst inför ditt ansikte. Låt min dag få genomsyras av livets liturgi så att jag ikväll kan stå för det jag gjort. Låt liturgin inför dig idag bli synlig genom att visa kärlek till mina medmänniskor. Amen."

Kommentarer

Postat av: Karin Långström Vinge

Publicerad 2008-10-25 15:14:48

kollar om dom ligger ute

Postat av: blyger

Publicerad 2008-10-25 15:54:21

Karin: En hint om att jag skulle ha länkat? :-) länk finns i ett av inläggen jag skrev tidigare i veckan i alla fall. Länkfunktionen funkade inte när jag skrev detta... Hoppas du hittar dem. De finns i 30-dagarsarkivet på SR:s hemsida i -hör och häpna- 30 dagar. ;-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela