Blyger

Blyg... Eller trött på förutfattade meningar...

Radera och sluta blogga?

Publicerad 2008-10-28 23:07:27 i Allmänt,

Ibland funderar jag på varför jag skriver denna blogg.
Ibland funderar jag på att radera alla inlägg och sluta blogga.

Jag har dock insett att bloggen fyller en funktion för mig.
Det spelar ingen roll om det är tolv personer som läser en dag och två hundra en annan dag.
Det är inte heller så att jag vill marknadsför mig själv på något sätt, eller använda detta forum som ett sätt att kommunicera med andra jag känner eller ett sätt att dela med mig av vardagslivet i bilder och text för vänner och släkt som finns på andra ställen i världen än där jag själv är.
Bloggen fyller ändå en funktion för mig.
Ikväll, till exempel, slog det mig att jag hade formulerat mig på ett sätt i ett inlägg för ett halvår sedan som jag skulle vilja använda i ett annat sammanhang. Jag minns dock inte ordagrannt hur uttrycket löd. Det var bara att leta bland vårens inlägg och VIPS så hittade jag ett mitt-i-prick-uttryck som jag behövde!

:-)

Kommentarer

Postat av: Eva

Publicerad 2008-10-29 10:10:05

Ja det är ju det som är så fifigt med bloggen. Att hitta små guldkorn som man skrivit och som kanske annars hade fallit i glömska. Innan jag fick min gamla blogg borttagen, för en vecka sen, läste jag allt jag skrivit. Fanns en del guldkorn där som jag totalt hade glömt.

Postat av: Madicken

Publicerad 2008-10-29 10:53:49

Så sant - man gör sina fynd och tackar för de ljusa stunder man faktiskt har ibland, haha..

Postat av: aida

Publicerad 2008-10-29 19:33:05

jisses, vad du skräms vännen! Du får inte sluta blogga!! Och ett extra uttropstecken på det! Det är inte bara hos dig den fyller en viktig funktion, hos dig hämtar jag många kraftgivande tankar och funderingar. Som läsare vill jag bara säga att din blogg ligger på absoluta toppen hos mig! -rent ego säger jag nej till att radera bloggen..

Postat av: Vonkis

Publicerad 2008-10-30 10:58:42

Och tänk på alla intressanta människor man har träffat genom bloggen! Jag har lärt mig massor av er bloggare.



Har du hört att Västernorrlands länsmuseum vill tillåta borgerliga vigslar i kyrkor? Har skrivit om det idag.

Postat av: Bloggblad

Publicerad 2008-10-30 12:09:43

Jag har också funderat - men insett att jag dels vet vad jag tänker när jag formulerar det... (oj, låter konstigt, men så är det) Dels tränar jag upp mitt skrivande, dels har jag träffat jättemånga nya vänner. Jag är ju inte anonym som du, så jag får mail och brev och telefonsamtal och har träffat rätt många. De kontakterna har gett mig väldigt mycket.

Alltså fortsätter jag blogga om än i lite mindre utsträckning.

Postat av: blyger

Publicerad 2008-10-30 20:09:58

Eva och Madicken: Ja, verkligen!



Aida: rodnar Tack, detsamma!!!



Vonkis: Ja, jag läste det i Kyrkans Tidning imorse. Kommenterade hos dig. :-)



Bloggblad: Jag håller verkligen med dig! Jag tycker att det är viktigt att skriva, för då kan jag sätta ord på saker som annars är oidentifierade, onämnda... Ah, jag flummar ut. Hänger du med? :-)

Postat av: Bloggblad

Publicerad 2008-10-31 18:02:06

Jadå, jag hänger med. Ibland känner jag det själv så, att jag inte vet vad jag tycker och tänker förrän jag skrivit om det. Fast... inte i bloggen när det gäller det privata. Det blir i min pappersdagbok. Men i bloggen kan jag ibland komma på saker medan jag skriver också.



Ibland när jag är ute och går, kan jag börja tänka i bloggform, och tänker att DET HÄR måste jag blogga om. Men sen gör jag inte alltid det ändå... och det kanske är bra.



Och ibland skulle jag vilja ha en totalt hemlig blogg och få kommentarer om sånt jag inte törs prata om... men i dag när det kryllar av bloggare skulle nog ingen hitta dit - och dessutom skulle den inte bli särskilt rolig...

Postat av: blyger

Publicerad 2008-10-31 19:28:07

Bloggblad: Om du bara visste vad jag känner igen mig i det du skriver!!!!!! :-)



Även jag tänker i bloggform när jag promenerar ibland...



Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela