Blyger

Blyg... Eller trött på förutfattade meningar...

Kommentarer

Postat av: Vonkis

Publicerad 2009-04-04 11:07:59

Det är nästan, men bara nästan, så jag blir sugen på att vårstäda när du skriver så där. Bara nästan.

Postat av: Bloggblad

Publicerad 2009-04-04 11:50:38

Jag blir också lite sugen - på resultatet av vårstädning. Inte själva processen... fast det är bara initialsvårigheter, när jag väl kommer igång är det rätt vilsamt att städa. För själen alltså.



När jag hämtade tidningen i morse (½10) var det nästan som en sommarmorgon ute. Härligt. Ska bli promenad ner till centrum (3km) sen får jag skjuts hem. Och sen blir det barnbarnsgos. Städningen får vänta till nästa vecka =påsklov.

Postat av: blyger

Publicerad 2009-04-05 20:53:51

Vonkis: Jo, snart kommer den där rätta inspirationen och slår till! :-) Då blir det städning för hela slanten! ;-)



Bloggblad: Jag tycker att det är så skönt att göra något så praktiskt som att städa. Njuter f ö av att diska med. Så har det inte alltid varit, men med en vardag som handlar om annat än praktiskt arbete på det sättet så är det så lyxigt att få arbeta med kroppen och ha hjärnan ifred, utan att det man pysslar med gör anspråk på den, liksom. :-)



Barnbarnsgos låter som en riktigt bra idé! Och en promenad med. :-) Och du får ett lyxigt påsklov med städning... ;-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela