Blyger

Blyg... Eller trött på förutfattade meningar...

Enhet i mångfald, eller: Kyrkostyrelsens förslag.

Publicerad 2009-06-13 17:27:02 i Allmänt,

Kyrkostyrelsen föreslår att Svenska kyrkan ska behålla vigselrätten.
I höst får vi se om Kyrkomötet säger ja till detta förslag.



Enhet i mångfald.

När vi ser Skaparens verk, regnbågen, så ser vi EN regnbåge
och denna regnbåge har MÅNGA färger.

Skaparen har skapat EN mänsklighet
och denna mänsklighet kommer i MÅNGA modeller.

Enhet i mångfald.

Inte enhet i enfald.

Kommentarer

Postat av: Bloggblad

Publicerad 2009-06-15 15:36:41

Inte ett smack bryr jag mig om huruvida andra blir kära i kvinnor eller män. Men lite synd är det att regnbågen numera symboliserar homosexualitet.



Jag har en virkad filt i regnbågsfärger, sedan dotter var nyfödd, men den är det ingen som vill ha längre... t.ex.

Postat av: Blyger

Publicerad 2009-06-16 11:16:01

För mig symboliserar regnbågen mångfald, ur flera perspektiv. Jag hhar stickat en filt i regnbågens alla färger till en av mina små. Han och omgivningen verkar vara helt ok med det. :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela