Blyger

Blyg... Eller trött på förutfattade meningar...

Är det här platsen jag kan finna ro?

Publicerad 2009-03-31 20:10:33 i Allmänt,


www.fotoakuten.se


Igår öppnade jag dörren till mitt andra hem.
Möttes av en jamande katt som kurrade och strök sig mot mitt ben.
Mitt andra hem.

Där läkning sker.
Återhämtning.
Växande.

Tillåtande, accepterande miljö där det är ok att vara människa.

Människa.

Får mig att tänka på Peter Jöbacks sång "Är det här platsen":

Är det här platsen
Jag kan finna ro
Lägga ner mitt huvud
Och våga känna tro

Är det här tiden
Jag väntat på
Säg att jag har fel
Så ska jag gå

Älskling låt dig inte luras
Av mitt självsäkra sätt
Jag är bara en rädd man
Som försöker göra rätt

Är det här platsen
Där man får en ny chans
Det har varit en lång väg
För att komma fram

Är det här året
Då allting vänder
Steg för steg
En dag i sänder

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela