Blyger

Blyg... Eller trött på förutfattade meningar...

Kontaktannons

Publicerad 2008-03-02 22:20:03 i Allmänt,

Jag brukar läsa en blogg lite då och då. I oktober skrev bloggaren en kontaktannons på sin blogg bara på skoj.
Ett tag senare fann hon kvinnan i sitt liv.
De lever nu lyckliga ihop och det är så självklart att det är just DE som ska leva ihop.

Så, nu är det dags för Blyger...

Sökes: Du mörkhårige man i dina bästa år som gillar barn, inredning (det gör inte jag, nämligen, så det behövs!), vegetarisk matlagning, djur (framför allt hundar, men gärna andra djur med), stad, landsbygd, skogs- och fjällvandring, dans, har någon slags lutning åt en monoteistisk livsåskådning eller i alla fall är öppen för det, klarar så väl norrländsk snålblåst som sörländsk hetta, har hjärtat till vänster och kan röra dig i kretsar med både koja och slott, som klarar av att byta bildäck (jag kan också byta däck, men det är ju bra om vi kan hjälpas åt) och att göra upp eld ute även när det blåser, gärna lite musikalisk, med social kompetens, mental stabilitet (utan psykopatiska drag, alltså) och egen initiativförmåga och som (helst) inte arbetar inom samma bransch som jag gör och som kan tänka dig att dela ditt liv med mig, trots att vi kanske måste flytta runt en del och trots att jag inte kommer att vara hemma så mycket på helger och kvällar... Ja... Du är välkommen att höra av dig till Blyger på telefonnummer noll sju noll åtta fyra.... Nej, skriv ett meddelande här på bloggen istället!

Kommentarer

Postat av: aida

Publicerad 2008-03-02 23:56:18

Men käre välrd, du vet väl att de däringa tidningarna tar betalt per ord, eller är detper stavelse? Den där kommer ju sluka din lilla penning i ett nafs. Dessutom vet jag att detta inlägg tillkom efter vårt samtal. Ett samtal där jag föreslog att vi skulle lägga ner det här med kärleksliv. Det verkar som någon inte lyssnar på mig. Det som förvånar mig är att du verkar veta vad du vill ha. Det var som tusan. Du har funderat på detta. Parera cyniska kompisar glömde du. Och öroninflammationer.

Postat av: Blyger

Publicerad 2008-03-03 08:13:49

Aida: Jo, tidningarna skulle kanske ta rejält betalt för det här... Men då är det ju händigt att jag har bloggen och kan skriva gratis här! :D

Kan du inte göra lika hos dig, så ser vi om det funkar?

Postat av: Aida

Publicerad 2008-03-03 09:33:47

Förresten, jag hoppas du vet att jag är något sånär skrivkunnig för det kan man verkligen inte tro när man läser mina kommentarer...jag kommer bara inte överens med mitt skrivbord.

Postat av: Tarmluddet

Publicerad 2008-03-05 09:24:03

Fram för fler kontaktannonser!!! =) Det är härligt, Blyger! Prosit!

Postat av: Blyger

Publicerad 2008-03-05 10:00:01

Aida: Ingen fara! :-)

Luddet: Prosit!!

Postat av: Bloggblad

Publicerad 2008-03-05 19:20:30

Jag ser att jag får ha min man ifred... Han kan byta däck, är social och stabil.... men mat och heminredning... näe. Ingen risk att han skulle nappa (om det nu var så han att han läste bloggar.. eller hade tröttnat på mig...:)

Postat av: Blyger

Publicerad 2008-03-06 19:45:17

Bloggblad: Ok, då kan du vara lugn, då! :-) Ingen konkurrens härifrån! :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela