Blyger

Blyg... Eller trött på förutfattade meningar...

"Dit de ber så bere"

Publicerad 2007-03-15 16:50:17 i Allmänt,

Börjar det gå ont så fortsätter det. Helt enkelt. Inget att bli överraskad över. ;-)

Så är det.

Så om dagen börjar med otillräcklig mängd sömn, som självklart leder till sämre tålamod och sedan innefattar:

#bordsgrannar som envist pockar på uppmärksamhet trots att vi ska sitta tysta och uppmärksamma och lyssna till personen som "har ordet".

#för lite mat

#kaffe över hela jackan, byxorna och skorna

#brev som ger beskedet att helgkursen (som pågår under några av mina få lediga dagar och som dessutom kräver att jag gör avkall på min vardagssysselsättning en dag med) jag ska gå delvis ska ledas av en människa som tidigare visat sina takter vad gäller kurs... och jag skulle ju allra helst slippa... MINST sagt! (Jag blir riktigt arg bara jag tänker på den förra kursen! Bara dravel, nonsens och absolut inget av värde! -men dyrt för dem som måste betala...!)

#Problemet med ovanstående kurs är att anmälan är bindande.... Och anmält är jag sedan lång tid tillbaka...

#besked om att det som skulle bli en snygg, cool dress inte ens blir en tummetott!!!! Pinsamt!!!

#inte en enda klipptid på 14 dagar hos de frisörer som finns i närheten! Och jag behöver klippa mig NU!

Ja... en dag som denna... borde man sova bort istället...

Men! Solen skiner och det är alldeles vackert ute! :-)

Kommentarer

Postat av: Madicken

Publicerad 2007-03-15 22:02:16

Men...nu kan det väl bara bli bättre?! Kolla in mina glada kaniner.
KRAM!

Postat av: Blyger

Publicerad 2007-03-15 22:21:49

Madicken: Tack!!
Man ska inte ropa hej förrän.... Men nu är det ju snart slut på den här dagen, så det borde ju inte bli sämre... ;-)
(Men jag är faktiskt på bättre humör nu... -skönt!)

Postat av: Madicken

Publicerad 2007-03-15 22:29:42

Skönt att höra. Såg du de glada kaninerna? (jag är SÅ barnslig)

Postat av: Blyger

Publicerad 2007-03-15 22:53:02

Madicken: ja, de är verkligen söta!!! :-) De verkar föröka sig som... kaniner! :D

Postat av: Eva

Publicerad 2007-03-15 23:16:55

Kaninerna var roliga! Och du, man kan hoppa över denna helgkurs och ändå vara med nästa gång! Jag är helt säker på att även du får det! Om du förklarar din situation. Jag är lite orolig över att du kommer att få ett nätt bryt annars!!
Hoppas nu att du får sova gott i natt!! Utan störande moment.

Postat av: Eva

Publicerad 2007-03-15 23:17:41

Förresten: Så säger alltid min svärmor: dit de ber så bere!

Postat av: Blyger

Publicerad 2007-03-16 10:47:59

Eva: ja...jag vet inte jag... det är ju som mest bara VISSA som får utgöra undantag... ;-) Får se vad det blir... Har lite svårt att bryta åtaganden...

Postat av: Tarmluddet

Publicerad 2007-03-17 00:00:30

Du är för plikttrogen och kanske lite "för snäll" i det här fallet. Sätt dig ner och känn efter. Gör det som känns bäst FÖR DIG. Det DU mår bäst av. Det DU vill lägga din energi och tid på. För vem tackar dig om 100 år om du bränner ditt ljus i båda ändar nu...? Jag är rädd om dig. *kram*

Postat av: Eva

Publicerad 2007-03-17 08:17:49

Jag instämmer med Tarmluddet! Svårt att bryta åtaganden: det är sånt som kan leda till att vi bränner ut oss. Vi är inte oumbärliga och jag vet att även du får göra ett undantag, då har dina orsaker! Jag är också rädd om dig!!

Postat av: Eva

Publicerad 2007-03-17 08:19:00

Men var har din länklista tagit vägen?

Postat av: Veronica

Publicerad 2007-03-17 10:57:41

Var det inte Farbror Melker som sa "Denna dagen, ett liv"? Fast han hade kanske fått det från någon annan (och då menar jag inte tant Astrid).

Den där kursen, vad händer om man blir sjuk? Måste man gå ändå? Självklart ska du inte åka dit och må dåligt. Någon gång måste man få vara borta och jag har en känsla av att du inte är en person som brukar ha hög frånvaro på sånt där.

Kram på dig!

Postat av: Blyger

Publicerad 2007-03-17 15:50:11

Tarmluddet, Eva, Veronica: TACK!

När jag skrev inlägget var jag verkligen arg och på dåligt humör. Nu har jag sansat mig och forskat lite kring den omnämda kursen. Tror att jag kan få med mig en del glädje från kursen, om jag bara är medveten om vilken nivå det kommer att vara, så jag inte blir lika besviken som sist. Dessutom har jag kollat upp lite mer hur det kommer att se ut framöver, vad kursen kommer att ge för resultat, eller vad jag ska säga. Nu ser det bättre ut än för några dagar sedan. Alltså: jag är inte lika besviken och arg längre... :-)

Postat av: Bloggblad

Publicerad 2007-03-17 15:55:59

Låter inte bra.
Jag är alldeles upplyft av den kurs jag varit på. Så full av nya intryck att jag ska lägga mig på soffan och smälta.... och ligga kvar lääääääääääääänge.

Postat av: Blyger

Publicerad 2007-03-17 16:14:09

Bloggblad: Låter fint! Själv ska jag på party ikväll. Dansa natten lång... :-) -Hoppas att mina skavsår under fötterna tillåter det, bara... :-)

Postat av: Tarmluddet

Publicerad 2007-03-17 20:54:14

Okej, det är bra att du har haft en inre dialog och kommit fram till att det är ett bra beslut i slutändan i alla fall. Stuffa på nu ikväll och slå alla med häpnad med din utstrålning (av både den ena och den andra sorten kanske...hihi...)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela