Blyger

Blyg... Eller trött på förutfattade meningar...

Begravningsplanering, igen...

Publicerad 2008-08-06 01:35:11 i Allmänt,

Psalmer är bestämda (tack för tips här på bloggen!), maten planerad, bullarna snart bakade och om några dagar står en stor lokal dukad och smyckad för att ta emot ett hundratal människor som delar den smärtsamma begravningsdagen med mig.

Av olika anledningar sker begravningen, på gott och ont, i kretsen av de närmaste och jag undrar hur minnesstunden (med lagad mat, inte någon smörgåstårta eller landgång...) skulle sett ut utan detta beslut, med tanke på hur många som ändå anmält sig...

En människa med oerhört många vänner har gått ur tiden.

Jag bär inte sorgen själv, jag delar den med många. Det känns skönt. Att sörja tillsammans ger en känsla av extra styrka, som att vi klarar av detta tillsammans, vi tar oss igenom på något sätt...

Men det är tungt.

En människa med självklar plats i mitt liv fattas mig!

Kommentarer

Postat av: Eva

Publicerad 2008-08-08 07:50:00

Tankar till Dig idag.

Postat av: aidaho

Publicerad 2008-08-08 21:26:42

en dag till ända och solen går ner. en härlig sensommarkväll, tacksam för ännu en dag. Och jag hoppas verkligen du klarat dig genom dagen. Mina varma kramar till dig. Jag hoppas du har känt fotspåren vid din sida.

Postat av: Blyger

Publicerad 2008-08-08 21:58:57

Eva: TACK!!! Och tack för ljuset! Det vr en väldigt fin start på denna dag, att få meddelande av dig!



Aida: Tack! Ja, kanske ser jag fotspåren... Jo, de är nog där... Men det är bara ETT par spår... För jag måste bli buren. Orkar inte själv...

Postat av: Veronica

Publicerad 2008-08-09 16:56:12

kramar om

Postat av: blyger

Publicerad 2008-08-10 13:26:29

Veronica: TACK! :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela