Blyger

Blyg... Eller trött på förutfattade meningar...

Klefbecks backe

Publicerad 2008-07-06 01:31:35 i Allmänt,

Varje gång jag går förbi dessa skyltar så tänker jag på Stora Syster i Vassen! :-)







Här är backen som skyltarna syftar på:





Och här är kyrkan som backen leder upp till, Sofia kyrka på Söder i Sthlm.





Utsikt från kyrkan.







Utsikt över Söder, taget från tågbron nära Tanto.
Långt upp till vänster i bild ser man Högalidskyrkan.
På kullen ser man ett mysigt kolonilottsområde.

Kommentarer

Postat av: Eva

Publicerad 2008-07-07 12:54:31

Ja där har man traskat några gånger. Bodde alldeles i närheten några (korta) perioder av mitt liv.

Postat av: blyger

Publicerad 2008-07-07 15:07:33

Eva: Fina promenader kan jag tro!

Postat av: Miriam

Publicerad 2008-07-11 21:12:22

Fina bilder! Klefbecken som åsyftas är farbror Ernst, som var kyrkoherde i Sofia och tillika farbror till min makes farfar Alarik.

Postat av: blyger

Publicerad 2008-07-12 11:37:09

Miriam: :-) Det är ett vackert och (vad jag förstår) ovanligt namn. Förstod att det var släkt på något vis... :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela