Blyger

Blyg... Eller trött på förutfattade meningar...

Lina Sjöbergs tankar för dagen

Publicerad 2008-09-04 22:53:18 i Allmänt,

Författaren och teologen Lina Sjöberg är en av de som förgyller morgonstunderna med "Tankar för dagen" på Sveriges Radio P1. Jag minns inte riktigt när hon delade dessa tankar (för ett år sedan?), men de finns i pod-arkivet på hemsidan för "Tankar för dagen" och nu finns de i min mp3.  Jag lyssnade på hennes tankar vid promenaden ikväll. Lina pratade bland annat om sina många flyttar genom åren. Själv har jag bott på 10 ställen under de senaste 11 åren. Jag vill dela med mig av ett citat från Linas tankar för dagen:

"Nu ska jag flytta från de sju rummen till en mycket mindre lägenhet. Det är underligt med tanke på att jag för två år sedan trodde att själva kvadratmetrarna spelade någon roll. Att själva bredden på dörrarna skulle göra skillnad. Att med större ytor utanför mig skulle rummen vidgas inuti mig. Med tanke på hur mycket jag har flyttat i mitt liv är det underligt att det ska ta sådan tid att förstå att rummen inuti vidgar rummen utanför. Inte tvärtom."

Rummen inuti vidgar rummen utanför.

Jag tror det stämmer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela