Blyger

Blyg... Eller trött på förutfattade meningar...

Årskrönika kopierad från Stora Syster i vassen.

Publicerad 2009-12-30 01:33:33 i Allmänt,

Vad gjorde du 2009 som du aldrig gjort förut?
Delade mina djupaste funderingar med tre levande personer. Det var stort.

Håller du dina nyårslöften och ska du ge ett för 2010?
Brukar aldrig ge nyårslöften.

Fick någon i din närhet barn?
Ja, ett helt gäng.

Dog någon i din närhet?
Jodå, det brukar ju vara så i min närhet... :-((

Vilka länder besökte du?
Tja, några olika... Jag är ju lite blyg av mig, så jag låter det stanna där...

Vad skulle du vilja ha 2010 som du saknade 2009?
Pengar att kunna ge bort.

Vilket datum kommer du att minnas från 2009?
24 december.

Vad var det största du åstadkom?
Jag vet inte om jag åstadkom något särskilt stort... Det handlar nog mer om en helhet, att jag lyckades hålla ihop. Både mig själv och tillvaron.

Vad var ditt största misslyckande?
Misslyckades inte på något särskilt sätt vad jag minns, förutom någon eftersläpning i vardagstillvaron.

Vems beteende förtjänade att firas?
Beteende?? Nja, jag vet inte...

Vems beteende gjorde dig ledsen eller arg?
En släkting. Vansinnes vansinne!

Var tog det mesta av dina pengar vägen?
Räkningar.

Vad gjorde dig jätte-, jätte-, jätteexalterad?
Ett buskap som kom till mig i en alldeles särskild korsning i en underbar stad, med en särskild syster och ett litet barn, av en alldeles särskild man som jag har en en alldeles speciell relation till. Budskapet jag fick den dagen har för evigt förändrat mitt liv.

Vilken låt kommer alltid att påminna dig om 2009?
Ahuna Ya Tswanang le Jesu.

Bästa filmer 2009?
Filmerna efter Stieg Larsson-triologin?

Vad önskar du att du hade gjort mer av?
Tränat, ridit, använt tiden mer effektivt.

Vad önskar du att du hade gjort mindre av?
Slösa med tiden och vara ineffektiv.

Favorit-TV-program?
Vet inte riktigt. Nurse Jackie, kanske.

Vilken var den bästa boken du läste?
Vet inte, har läst så många.

Vad gjorde du på din födelsedag?
Satt i själavårdsamtal, bland annat. Det var en märklig dag. Jag åkte tåg och åt glass på en tågstation också. Mycket märklig dag nu när jag tänker efter.

Hur skulle du beskriva din stil 2009?
Stil och stil... Lite hipp som happ, skulle jag säga.

Hur höll du dig ifrån att bli galen?
Andades lugnt, fokuserade på en sak i taget, skalade bort energistöldsmoment och sammanhang och ägnade mig åt forum och kontakter som var energineutrala eller positiva.

Vem saknar du?
En kär familjemedlem som är död.

Vem var den bästa nya personen du träffade?
Kanske Calle, som jag delat vardagen med denna höst?

Lärde du dig något nytt under 2009?
Japp. Massor. Min hjärna och mitt hjärta har haft alldeles fullt med träningsvärk!

Vad vill du lära dig under 2010?
Oj, det är MASSOR jag vill lära mig! Både vad gäller akademi, kyrka, relationer och överlevnadsstrategier för framtiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela