Blyger

Blyg... Eller trött på förutfattade meningar...

Inkompetens, okunskap, oförmåga

Publicerad 2009-10-01 13:43:52 i Allmänt,

MORR!!!

Jag är så fylld av bubblande ilska som aldrig får chans att komma ut!

Det värker och gnager, snurrar runt och skaver.

Men får aldrig chans att landa, komma ut, urladdas.

Det behövs!

Mängden vansinne verkar aldrig ta slut. I det stora, i det lilla.
Vansinne, vansinne, vansinne!

Inkompetens, okunskap, oförmåga.

Oklokt.

HUR lyckas så många människor gå genom livet utan att lära sig?!?
HUR lyckas fok undvika att ta in kunskap, utvecklas och omvandla
teoretisk kunskap till praktik?!?!
HUR kan inkompetent folk tillåtas företräda organisationer, föreningar, rörelser?!?
Och VARFÖR finns det så många nötter i den här världen som gör anspråk på positioner
som de över huvud taget inte är lämpliga för?!?!?!

Finns det ingen självinsikt alls?!?

Kommentarer

Postat av: Eva

Publicerad 2009-10-02 13:59:57

Något särskilt du syftar till?

Postat av: Eva

Publicerad 2009-10-02 14:00:18

...eller på?

Postat av: Vonkis

Publicerad 2009-10-02 23:30:40

Tyvärr är nog självinsikten som minst där den behövs som mest...

Postat av: Blyger

Publicerad 2009-10-03 19:14:43

Eva: Jag tänker på flera saker som får mig just att explodera (som du märker ;-) ), för att de liksom växer på hög inuti mig. Jag tänker på organisationer, föreningar och rörelser med inkompetent folk som saknar självkritik...



Vonkis: VERKLIGEN!!!!!!!!

Postat av: Bloggblad

Publicerad 2009-10-11 18:47:43

Det där har jag undrat över många gånger... jag vet flera som jag måste arbeta med då och då, som totalt saknar kompetens för det de gör. Tänk bara att ha en informationsansvarig som är dyslektiker... t.ex.



Men sen tröstar jag mig med att det skulle vara jobbigt om varenda människa var lika duktig som jag... :) då skulle det aldrig bli nåt att reta sig på.

Postat av: blyger

Publicerad 2009-10-12 01:00:28

Bloggblad: Ja, nog är det märkligt att folk hamnar på/placerar sig på poster (i det stora och det lilla) som är direkt olämpliga?! Utan självinsikt, självkritik, omdöme... Ska man inte ha KOLL på det man har åtagit sig att utföra? Det gäller ju oavsett om det är i arbetslivet, föreningslivet eller i andra sammanhang... Jag blir så matt emellanåt och liksom exploderar en stund för att kunna hålla mig lugn och sansad i mötet med Vansinnet med stort V.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela