Blyger

Blyg... Eller trött på förutfattade meningar...

Han fattas mig!

Publicerad 2009-09-06 21:47:15 i Allmänt,

Det finns en människa som jag saknar så fruktansvärt mycket i mitt liv.

Det gör ont i mitt hjärta.

Han fattas mig!

Jag lyssnar just nu på ett klipp med ett radioinslag från mina hemtrakter.

Det påminner mig om en tid innan han dog då han och jag pratade  om detta radioinslag, hur dråpligt det var och hur rolig den intervjuade mannen i radio var. Jag minns att vi inte hade tillgång till internetuppkoppling där och då, jag minns att han nåmnde detta inslag flera gånger, men frågade aldrig rakt ut om jag skulle kunna ordna så han kunde få höra det igen. Han frågade aldrig och jag tänkte "det får vi fixa någon annan gång, när vi har uppkopplingsmöjligheter på närmare håll".

Sedan dog han.

Vi hann aldrig dela radioinslaget, skratten och tokerierna med varandra. För han dog.

Varje gång jag tänker på detta radioinslag så svider det till i hjärtat.

Vi hann aldrig...

Han fattas mig!

Kommentarer

Postat av: Eva

Publicerad 2009-09-07 10:59:59

Det får vi fixa någon annan gång, så säger vi men tänk så lite vi vet. Nästa gång kanske aldrig kommer. Och det är tungt, mycket tungt, när man påminns om detta. Varm kram!

Postat av: Blyger

Publicerad 2009-09-08 13:43:26

Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela