Blyger

Blyg... Eller trött på förutfattade meningar...

Mina vänner flyttar långt bort

Publicerad 2010-02-11 00:12:34 i Allmänt,


www.fotoakuten.se


Mina älskade vänner,
min extended family,
mina kära storasystrar i XP

ska förmodligen flytta ohyggligt långt bort ifrån mig.

Till en annan världsdel.

Jag vill ha mina älskade nära mig. Jag vill kunna landa i deras famnar bara ett stenkast ifrån där jag själv bor. Jag vill känna deras dofter som i sig själva inger en känsla av trygghet. Jag vill kunna sitta i soffan och dricka te, glögg, vin tillsammans med mina älskade. Jag vill sitta i trädgården och äta god mat och lyssna på fågelsången med mina kära. Jag vill kunna få mina tårar torkade från kinderna av dessa mina vänners varma händer. Jag vill kunna dela tokerier, skratt och allvar med mina storasystrar i XP och barnen. Jag vill.

Jag vill ha dem nära mig.

Samtidigt känns det inuti mig som att det är nu det är dags. Det är nu de ska sträcka ut sina vingar och flyga över haven. Det är nu de ska andas nytt syre.

Av kärlek till mina älskade vänner släpper jag taget. Jag väljer att inte hålla dem fast i min famn, utan öppnar mina armar så att de kan flyga. Men jag låter mina armar förbli utsträckta så famnen alltid är öppen för dem att komma tillbaka till.

Kommentarer

Postat av: Eva

Publicerad 2010-02-11 06:42:01

Det finns en dubbelhet i att vänner flyttar: en stor sorg och saknad i vardagen, samtidigt som det känns fint att se att människor vill och vågar ta klivet. Men ont gör det.

Postat av: Blyger

Publicerad 2010-02-15 17:54:56

Det har du verkligen rätt i! Men det vore så lyxigt att få bo i samma land, eller världsdel, i alla fall... :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela