Blyger

Blyg... Eller trött på förutfattade meningar...

Avkroken -återbesök

Publicerad 2007-04-10 10:26:33 i Allmänt,

Jo, nu har jag varit på återbesök i Avkroken.

Nu har jag gjort nya upptäckter! Alltså:

En del av de familjer som för 15 år sedan ansågs, av en del andra, tillhöra sk underklass eller lägre arbetarklass i bygden har tagit revansch. De har byggt upp sina liv och gårdar. Kör ganska "fina" bilar, har arrangerat sina trädgårdar med diverse prylar,  har välartade barn som med tillförsikt ser på framtiden (med arbete, studier och möjligheter), har nyrenoverade kök och nya tapeter, ja, allt det  där som de INTE hade för 15 år sedan, då "alla andra" hade det.

Det verkar gå i vågor.

Kommentarer

Postat av: Eva

Publicerad 2007-04-11 00:04:13

Det kan ta sin tid att bygga upp ett liv. Ibalnd kan jag se på alla dessa som har "byggt upp sig" och tänka, de har verkligen slitit och kämpat för att få detta. Andra får det med "födseln". Och vissa hittar andra sätt att värdera livet.

Postat av: Anonym

Publicerad 2007-04-11 16:21:40

Du är länktågad. Kolla min blogg..

Postat av: Madicken

Publicerad 2007-04-11 16:49:39

http://madicken-teolog.blogspot.com/2007/04/lnktget.html
mitt namn försvann visst...länktåget tutar..

Postat av: Veronica

Publicerad 2007-04-12 22:07:18

Kan kanske vara lite som jag var inne på tidigare. De som "har det bra" är nöjda med det de har och blir kanskle lite bekväma i sina liv samtidigt som "de andra" vill få ut mer av sina liv, kanske kunna komma ifrån de förväntningar de bär med sig och därför ser en chans i studier och arbete på annan ort för att sedan återvända.

Jag har sett lite samma sak hemma hos mig.

De som var populära bor kvar nästan allihop. De som har jobb jobbar i livsmedelsaffärer eller på mackar, många har barn men kanske inte världens bästa förhålladen. "Vi andra" har allt som oftast flyttat, studerat vidare o.s.v.

Sedan ligger ju det där med livskvalité helt i betraktarens öga. De so mjobbar på macken och har vad jag anser dåliga förhållanden är kanske helt nöjda med det liv de har just nu och så tycker de att jag är knäpp som har lämnat hemkommunen för södern :-)

Postat av: Aida

Publicerad 2007-04-15 19:07:43

trumvirveln är igång...När är din återkomst planerad egentligen? Bloggosfären känns lite grådaskig.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela