Blyger

Blyg... Eller trött på förutfattade meningar...

Kristen humanist

Publicerad 2007-04-28 16:36:13 i Allmänt,

Jag är så trött.
Så trött på att ett gäng militanta ateister, som dessutom verkar hysa skräck mot religiositet, har kidnappat orden "humanist" och "humanism".

Hur hände det?

Det finns väldigt många som kan klassas som humanister, men det är väldigt, väldigt få av dem som är medlem i det sk. human-etiska förbundet som kallar sig "Humanisterna". Herr Sturmark och hans humanister befinner sig ljusår ifrån min uppfattning om vad det innebär att vara humanist.

Här kan du läsa om humanism och humaniora.

Märk väl att de teologiska universitetsstudierna bedrivs ( i alla fall i de städer jag känner till) vid campusområdet för humaniora.

Jag är kristen OCH humanist.

Och jag tänker återta det ord som tagits ifrån mig, för att smutskastas av militanta religionsfobiska ateister.

Kommentarer

Postat av: Em

Publicerad 2008-03-21 19:32:04

Amen!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela