Blyger

Blyg... Eller trött på förutfattade meningar...

Lyckligt lottad

Publicerad 2007-04-30 17:03:07 i Allmänt,

Tänk, jag är så lyckligt lottad.
Jag har så många fina människor omkring mig, på olika håll.
Från minsta lilla bebis som sprider livsglädje till äldre personer som är fulla av livsvisdom.
Till detta tillkommer underbara djur av olika storlek, form och personlighet som berikar mitt liv.
Och den gudomligt vackra naturen som är en källa till kraftpåfyllning.

Idag har jag haft äran att uppleva ett sånt här gott samtal, med en av dessa kloka människor. Jag är så tacksam över det, att vi känner varandra och över våra goda samtal.

Tänk vilka gåvor!
Tänk så rika vi är! Bara vi förstår att se det.

Kommentarer

Postat av: Veronica

Publicerad 2007-04-30 18:02:01

Du har så rätt i det du skriver och det kan vi nog se allihop, bara vi stannar till lite och tittar efter.

Postat av: Blyger

Publicerad 2007-04-30 18:11:32

Veronica: jo, du har rätt i det, att vi får stanna till för att se runt omkring oss. :-)

Postat av: Eva

Publicerad 2007-05-01 00:38:47

Ibland glömmer vi det som kanske är det som vi mår bäst av, därför att vi är vana vid att ha det omkring oss och tar det för självklart.

Postat av: barbadensis

Publicerad 2007-05-01 02:58:59

Vad kul att läsa att någon reflekterar över dom goda människorna han/hon har omkring sig:) det är underbart med goda människor och djur som berikar ens tillvaro. Gäller bara att ta vara på det och vara rädd om dom små liven.

Postat av: Bloggblad

Publicerad 2007-05-01 16:30:22

Nu skickar jag min artikel till Eva bakom berget - om du inte vill lämna ut din mailadress kan du alltid be henne att få artikeln.

Postat av: Blyger

Publicerad 2007-05-01 17:30:54

Eva:Så sant, så sant!
Barbadensis:Verkligen!
Bloggblad: Tack och bock! :-) Du har förstått det här med vad det kan innebära att vara lite blyg. ;-)

Postat av: Bloggblad

Publicerad 2007-05-01 21:19:27

Fast, det är ganska många som skriver mail till mig av läsarna - för jag lämnar ju inte ut några namn... men det är helt okej.

Postat av: Blyger

Publicerad 2007-05-01 22:50:33

Bloggblad: :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela