Blyger

Blyg... Eller trött på förutfattade meningar...

Valptid

Publicerad 2007-04-20 21:21:40 i Allmänt,

image34
från vovve.net

Nu är det vår.
Nu börjar det födas nya små glädjekällor.
Snart kommer blivande hundägare att hälsa på sina kommande familjemedlemmar.
De har små små vassa tänder, pyttesmå klor..... och pyttesmå blåsor....
De blivande hundägarna kommer att märka det... så småningom... när de bekantar sig med små valpmunnar som ivrigt tuggar på det mesta och behöver ett antal rastningar nattetid...
Men vem bryr sig väl om det när de får ens hjärta att smälta...?

Kommentarer

Postat av: Bloggblad

Publicerad 2007-04-20 21:59:05

Är det du som är med valp?

Vilken bra text till gårdagens regn! Jag sjöng direkt, innan jag ens hade läst färdigt raden!

Postat av: Eva

Publicerad 2007-04-20 22:34:39

Ja tänk vad de är söta! De har annons ute på Goldenvalpar i ÖP nu och jag blir helt matt. Längtar! Men vet ju vilket jobb det är och vilket ansvar. Nej, jag håller mig med "lånehund" tills jag blir pensionär.

Postat av: Blyger

Publicerad 2007-04-21 00:09:48

Bloggblad: Nä, tyvärr är det inte jag som är med valp... Tänk om det vore så väl, ändå... Men det kommer en dag när jag åter kan inkludera små vassa tänder och nattpromenader i mitt liv igen.... :-)

Tack! Ja, man håller humöret uppe lättare om man sjunger, tror jag... :-)

Eva: Jag förstår om det är lockande ändå! De är ju så söööta!! Du romantiserar i alla fall inte bort verkligheten, utan kan påminna dig om hur det ju faktiskt är att vara med valp (och vuxen hund med, för den delen...). Det är fiffigt med lånehundar!

Postat av: Veronica

Publicerad 2007-04-21 07:36:53

ååh, blir alldeles kär. Och då är jag ändå ingen hundmänniska.

Postat av: Blyger

Publicerad 2007-04-21 10:12:26

Veronica: det är just det som är finessen med bebisar; de lockar fram något i hjärtat även hos den som egentligen är ointresserad.... :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela