Blyger

Blyg... Eller trött på förutfattade meningar...

Nedräkning

Publicerad 2007-02-05 01:31:47 i Allmänt,

Jag fick denna utmaning av Aidaho :

Nedränking

10 favoriter:
Färg: lila, rosa, blå, grön, svart, röd, vit…
Mat: broccoligratäng
Band: pannband ;-)
Film: Infödingen
Bok: Bönboken tradition och liv –ständigt återkommande
Sport: häst- och hundsport om jag själv ska utöva
Årstid: Vårvinter
Veckodag: söndag (och fredag som god tvåa)
Glassmak: mangosorbet, hasselnöt, dajm, vanilj, mocca…
Tid på dygnet: sen kväll –är mkt produktiv på skriv- och tänkfronten då

9 för tillfället:
Humör: trött och glad
Smak: nyponsoppa
Kläder: kjol, top och kofta
Bakgrund: datorns surr, stånkande sexgranne, bollstudsande granne, sjungande granne….
Nagellack: nej, nej, nej
Tid: oo.58
Omgivning: högljudd
Irritationsobjekt: se ”bakgrund”
Tankar: kommer jag sova tillräckligt många timmar i natt?

8 första: (första alltså...inte nu)
Bästa vän: P –min lådsaskompis
Husdjur: vandrande pinne
Piercing: öron
Förälskelse: J
Musik: Kicki Danielsson, enligt föräldrarna, själv minns jag inte… jag var 2 år…
Bil: volvo
Kyss: kyss eller puss? Kyss…hmm…kan ha varit E, i 7:an

7 senaste:
Cigarett: Aldrig
Mat: nyponsoppa
Dryck:nyponsoppa
Biltur: med schlagergrannen för några veckor sedan
Kyss: ja, det är väl exet det då… M a o så kan jag snart se mig som okysst, för det brukar ju preskriberas efter viss tid, eller hur? ;-)
Spelad låt: Nu har det landat en ängel med Niklas Strömstedt
TV-program: I en annan del av Köping

6 har du någonsin:
Dejtat någon av dina bästa vänner: nej, eller jo, vi var ju supertajta polare innan vi förväxlade det med förälskelse och trodde att vi skulle funka som par… i högstadiet…
Brutit mot lagen: Ja
Blivit arresterad: nej
Badat naken: Ja, det är svårt att bli ren annars…
Varit med på TV: nej, inte vad jag minns, annat är det med tidningar…
Kysst någon du inte känner: nej

5 nej tack:
Kläder: För tajta, för korta tröjor så det glipar mellan byxa och tröja, det finns INGET som kan få mig på så dåligt humör som det!
Mat: flottig, animalisk
Musik: grekisk schlager
Dryck: lightprodukter –”var rädd om hjärnan och undvik cancer” är mitt måtto
Personlighetsdrag: envis, tålmodig…till en viss gräns…sen är jag lättretlig…

4 saker:
Du gjorde igår kväll: pratade med vänner, skrev brev, undvek melodifestivalen
Du kan höra just nu: Se tidigare frågan ”bakgrund”
Du inte kan leva utan: Gud. Ja, faktiskt. Och med Gud kommer goda relationer, mat, värme, kärlek, glädje, underbar musik, vackra vyer, underbara människor och djur…
Du gör när du har tråkigt: tråkigt…? Har inte fått tillräckligt med tid för att ha tråkigt på flera år, känns det som…

3 personer:
Du kan berätta allt för: Ja, ska det vara Jesus det då? Sedan har jag ju goda vänner med…
Du tycker om: alla varma, goa människor i mitt liv, både de som finns med mig nu och andra som jag mött då våra vägar korsats tidigare
Du inte gillar: Telefonförsäljare som inte lyssnar på mitt ”Nej, tack”

2 val:
Kaffe eller te: Både och, men oftast kaffe
Vår eller höst: båda! Tycker om att följa årstiderna och njuta av vad varje tid har att ge

1 önskan: Att hela världen förstår allvaret i klimatförändringarna!!!!!!!!!!


Nu utmanar jag er att skriva en nedräkningslista!

Kommentarer

Postat av: Eva

Publicerad 2007-02-05 10:58:13

Oj, oj,oj. Kul ide' men tar lite för lång tid för att jag ska anta utmaningen.

Postat av: Tarmluddet

Publicerad 2007-02-05 12:56:26

även jag har nu gjort det...kul, kul....

Postat av: Tarmluddet

Publicerad 2007-02-05 12:56:28

även jag har nu gjort det...kul, kul....

Postat av: Tarmluddet

Publicerad 2007-02-05 12:56:32

även jag har nu gjort det...kul, kul....

Postat av: Tarmluddet

Publicerad 2007-02-05 12:57:08

ojdå...blev lite väl många gånger där. jag är ju inte den som tar plats men....ja. jag sätter punkt där.

Postat av: Blyger

Publicerad 2007-02-05 18:46:41

Eva: Det är bara att kopiera och byta svar, gick himla fort! Jag trodde också att det skulle ta lång tid, men så var inte fallet :-)

Tarmluddet: Fint!!!

Postat av: Ida

Publicerad 2007-02-05 21:30:14

jag kan inte riktigt bestämma mig om du ska se det som en fördel att det är samma granne alla tre eller inte? För det ena så kan det ju inte bli så många fler ovanor på den personen, samtidigt får ju de andra mer spelrum.
Nej, jag får fundera på det....

Postat av: Veronica

Publicerad 2007-02-05 21:44:23

Oj, älskar bloggutmaningar men den här får nog vänta end ag eller tfå. Sedan ska jag köra hårt :-)

Postat av: Blyger

Publicerad 2007-02-05 21:49:15

Ida: det finns f l e r a grannar som gillar att göra mig påmind om att de finns...!

Veronica: Låter fint! Gillar att läsa sådana här små kuriosasaker om folk! :-)

Postat av: Ida

Publicerad 2007-02-06 07:18:27

Åh nej! vad är det med grannar och deras sexliv? Och varför tror de att man för upp det i diskussioner för att GRATULERA till deras framgångar? VA! Knäppgökar!

Är rädd för att dina grannar kommer i priset för din boendesituation. Vad ska du börja med? Bönemöte är ett förslag. DEt brukar skrämma även den mest luttrade...;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela