Blyger

Blyg... Eller trött på förutfattade meningar...

Bekymmer

Publicerad 2007-01-24 10:38:06 i Allmänt,

Den mest fantastiska, kloka, socialt kompetenta, vänliga människan som delar många av mina intressen... Och det kommer aldrig att bli vi....


Angenämt eller inte.... Bekymmer är det i alla fall...

Obesvarad kärlek.

Men hur gör man då?

Att ha rollen som den olyckligt förälskade var något som ingick i den utbildning om livet som tonårstiden var... Men aldrig ingick det någon kurs i att ha den andra rollen... Hur gör man?

Sval, men inte kylig...

Behålla kontakt, men inte verka intresserad....

Avvisa, utan att såra...

Balansgång.

Vill inte såra.

Kommentarer

Postat av: Eva

Publicerad 2007-01-24 11:38:22

Kanske det som är det stora problemet, vi är så rädd för att såra. Särskilt svårt blir det när personen är en "vänlig själ", det går inte att ta till sina försvarsmetoder. Ta ett snack, direkt. "Jag märker att du tycker om mig, jag gillar dig också men på ett kompisplan". Om du vågar detta så blir stämningen mindre laddad och förväntningarna från den andre inte så höga. Då kan duinte heller göra denna besviken. Vad tror du?

Postat av: Blyger

Publicerad 2007-01-24 13:32:34

Eva: sant! Jag tror det finns en oro i att det skulle vara ett missförstånd, att jag tolkat in mer än det egentligen är... Men egentligen är det nog inga tveksamheter i detta fall... känns det som...

Postat av: Eva

Publicerad 2007-01-24 16:03:33

Nej det låter inte så!

Postat av: Tarmluddet

Publicerad 2007-01-24 19:11:35

Jag måste ju säga att jag heller inte tror att det är ett missförstånd från din sida. Med den information jag innehar i detta delikata spörsmål så måste jag nog medge att det rör sig om en förälskelse som inte är besvarad...riktigt...typ inte alls. Men jag håller med Eva, ta tjuren vid hornen och snacka med honom. Det känns kanske gruvsamt, men säkert skönt efteråt.

Postat av: Blyger

Publicerad 2007-01-24 19:45:24

Tarmluddet: "Säkert skönt efteråt" ?....Hur då? ;-) Spänt läge, liksom...

Postat av: Eva

Publicerad 2007-01-24 21:53:07

Nu är vi två som håller på att du ska ta ett snack!!!Lyssna på erfarenheten!

Postat av: Blyger

Publicerad 2007-01-24 22:10:12

Eva: Jo, det har du rätt i... Suck. Får se hur det utvecklas framöver... Men du, är du alltså inte intresserad av att åka söderut på bröllop framöver...? ;-)

Postat av: Eva

Publicerad 2007-01-24 23:11:06

Nej, inte nu!!! Inte detta år. Jag ska till Barcelona. Ta det nästa år i så fall. Men blir det inte ett kyrkbröllop på den norrländska tundran/fjället?

Postat av: Blyger

Publicerad 2007-01-25 00:02:53

Eva: Ja, vad säger man... fjäll eller kanske ett land beläget mer söderut... ;-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela