Blyger

Blyg... Eller trött på förutfattade meningar...

Sommar, sommar, sommar...

Publicerad 2007-07-18 23:05:23 i Allmänt,

Just nu upplever jag något som skulle kunna kallas semester. Jag är ledig och jag gör semestersaker. Men. Utan semesterersättning eller lön. Är bara ledig. Har tillbringat en tid i Avkroken, till exempel.

Det känns som att dagarna bara rinner iväg. Allt går så fort. Jag tror jag skulle behöva en månad extra sommar. Så många saker som ska göras, så många människor att besöka, så många saker jag längtar efter att få pyssla med.

Det viktigaste som ledighet ska innehålla för mig har jag i alla fall lyckats uppleva; Djur av olika sorter och storlekar och åldrar, barn, framförallt syskonbarn, gudbarn, vänners barn, vandring i skog och mark och gärna i fjällmiljö, umgänge med släkt och vänner.

Sol och bad har det varit lite sämre med... Än så länge.

Hur ser sommaren ut för dig?

Kommentarer

Postat av: Tarmluddet

Publicerad 2007-07-20 11:09:22

Jo sommaren ser ganksa bra ut för mig, tackar som frågar. Sol o bad i all ära men hos mig är det för lite umgänge med Blyger och Aida som är punkten där sommarsandalen klämmer lite ;0)

Postat av: Blyger

Publicerad 2007-07-21 14:01:59

Tarmluddet: Det kan jag förstå! ;-)

Postat av: Eva

Publicerad 2007-07-21 17:51:23

Ja mer sol skulle inte skada! Men min sommar är mycket bra. Just nu rullar pengarna snabbt, Göteborg är farlig för mig. Underbara affärer, cafe'er och restauranger. Ta det lugnt nu. Vi har en del att jobba med framöver! Har du åkt från avkroken nu, eftersom du har dator?

Postat av: Bloggblad

Publicerad 2007-07-21 18:32:40

Jotack, mycket röjande och fixande har det blivit. Men det är skönt - efteråt... och några dagsturer - jag är ganska nöjd. Fast jag skulle kunna fylla en månad till med semesterliv.

Postat av: Veronica

Publicerad 2007-07-23 15:45:15

Sommaren har så här långt bestått av jobb, jobb, mulet väder, jobb, lite sol, besök hemifrån, jobb...

Postat av: Blyger

Publicerad 2007-07-27 12:53:12

Eva: Jo, jag har förstått att det var bra i Gbg. Kul! :-) Själv är jag i det närmaste i Avkroken...
Bloggblad:Ja, visst är det skönt efteråt, när det är gjort! Jag håller med dig, det är inga problem med en till månad... ;-)
Veronuca: Låter som att du skulle kunna behöva lite ledigt...!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela