Blyger

Blyg... Eller trött på förutfattade meningar...

Surprise!

Publicerad 2007-07-04 21:11:07 i Allmänt,

Jag har blivit erbjuden arbete.
Jag har blivit erbjuden arbete som jag inte har formell kompetens för.
Men det verkar som att arbetsledaren anser att den informella kompetensen finns.

Jag undrar jag...

Vi får väl se vad det blir av det här. Jag tänker inte säga varken ja eller nej än så länge.
Det ska få sjunka in i lugn och ro. Lååångsamt. Så jag inte tar några förhastade beslut.
Jag behöver inte bestämma mig än på ett bra tag heller, så det är ingen fara.

Det känns dock lite underligt. Personen i fråga som erbjudit mig arbete är verkligen inte
den som räds för att bedöma och syna potentiell personal i sömmarna och personen i fråga är
inte känd för milda domar, vad jag har förstått...

Nåja, det är inget jag behöver ta ställning till och besluta om idag.
Överraskande och oväntat dock.

Kommentarer

Postat av: Eva

Publicerad 2007-07-04 21:53:36

Egentligen var det väl inte så överraskande, tecknen har ju funnits ett tag!!! Roligt i alla fall. Grattis! Sen får du se vad det blir, mycket kan hända under vägen.

Postat av: Bloggblad

Publicerad 2007-07-04 22:33:08

Spännande! Klart att du måste våga.... när jag vågade ta över församlingsbladet och bli redaktör... som jag inte alls har nån utbildning för. Och vågade starta två körer utan formell utbildning... våga vinn!

Postat av: Blyger

Publicerad 2007-07-05 11:18:07

Eva: Ja... Du säger det...? :-) Jo, jag håller med dig, vi får se vad det blir framöver.
Bloggblad: Ja, du är en bra förebild vad gäller att våga. Om man vågar och vinner så växer man ju verkligen!

Postat av: Veronica

Publicerad 2007-07-07 09:59:50

Vad kul! Grattis!!!
Och vad sönt att du inte behöver skynda fram ett beslut. Sånt här måste man få funderapå ett tag. En sak att tänka på kring det här med att ha "formell kompetens" eller inte är att det till syvende och sist är chefens bestlut att anställa dig och personen i fråga vet ju hur det ligger till med den "formella kompetensen".

Postat av: Blyger

Publicerad 2007-07-07 11:24:06

Veronica:Ja, det har du rätt i!
Får se vad det blir av det här... Uppdatering kommer nog inte förrän i slutet av hösten, skulle jag tro...

Postat av: Veronica

Publicerad 2007-07-09 00:30:09

Så tänkte jag när jag fick jobb som specialpedagog förra hösten. Rektorn anställde mig fast han viste att jag inte är utbildad spec.ped. så
hade det gått åt skogen hade det varit på hans ansvar :-)
Och faktiskt tror jag att jag vågade ta ut svängarna lite mer just för att jag inte var behörig.

Postat av: Blyger

Publicerad 2007-07-18 22:54:37

Veronica:Ja, det kan nog bli så ibland, att när man vet att någon annan är ytterst ansvarig ifall det går åt skogen så blir man inte lika hämmad och vågar istället testa sina gränser och prova lite mer/fler saker än man annars skulle gjort... -Möjlighet till utveckling och växande. :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela