Blyger

Blyg... Eller trött på förutfattade meningar...

GUD

Publicerad 2007-03-06 15:05:57 i Allmänt,

Grymt Underbar Dag
GenusUpplysande Dialog
Ger Uppskattade Drömmar (om framtiden)
enGagerad Utbildande Dam
Gör Ung Diskussionsintresserad


 

Vilken dag! Har mött så många himla trevliga människor idag. En underbar bibliotekarie, en supertrevlig expedit. Ett fantastiskt möte, med en engagerad människa, en otrolig förebild, en människa som strålar av värme och kärlek. Sedan en söt farbror som var mån om den cyklande personens hälsa. Tänk så många fina stunder på en och samma dag!

Kommentarer

Postat av: Tarmluddet

Publicerad 2007-03-06 16:17:42

Vad fantastiskt att att kunna känna glädje och tacksamhet över de små guldkornen som faktiskt finns i även den gråaste vardag.

Postat av: Blyger

Publicerad 2007-03-06 16:29:57

Ja, verkligen!

Postat av: Eva

Publicerad 2007-03-06 16:42:08

Ja det är härligt att möta vänlighet och det finns mkt av den varan, men ibland ser vi inte de små vänlighets/vardags nyanserna. Precis som du skriver, en vänlig expedit, ibland tänker vi inte på det men när vi gör det, vad härligt! Så lätt att haka upp sig på de som inte är trevliga. Så har du ju fått prata med en trevlig person i Jämtlands inland, det förgyllde väl dagen lite extra?!!!! Det var en viss husse som hade ringt en låååång stund innan han kom fram!

Postat av: Blyger

Publicerad 2007-03-06 16:47:20

Eva: ja, samtal från "jämtlands inland" är alltid trevligt! :-) Men vet du, jag ringde också många ggr innan jag kom fram till dig! Det var ju upptaget hela tiden!

Postat av: Ida

Publicerad 2007-03-06 19:56:18

en trevlig bibliotekarie? På en tisdag? Startade du en diskussion kring fördelar respektive nackdelar vad gäller Dewey-systemet?

Postat av: Blyger

Publicerad 2007-03-06 20:25:25

Ida: Nä, jag gick helt frankt fram till henne, spände ögonen i henne och sa "Hej. Jag har inget lånekort och jag vill låna böcker." Då var hon superhjälpsam och log hela tiden (på ett vänligt och äkta sätt, du vet) och guidade mig. Sedan kommenterade hon mitt val av bok, att hon blev glad då hon såg att jag lånat en bok som hon själv just hade köpt på bokrean för 140 kr och vars författare är jätteintressant att lyssna på, engagerad och medryckande i sina föreläsningar. SÅ gick det till. :-)

Postat av: Blyger

Publicerad 2007-03-06 20:25:54

Ida: Nä, jag gick helt frankt fram till henne, spände ögonen i henne och sa "Hej. Jag har inget lånekort och jag vill låna böcker." Då var hon superhjälpsam och log hela tiden (på ett vänligt och äkta sätt, du vet) och guidade mig. Sedan kommenterade hon mitt val av bok, att hon blev glad då hon såg att jag lånat en bok som hon själv just hade köpt på bokrean för 140 kr och vars författare är jätteintressant att lyssna på, engagerad och medryckande i sina föreläsningar. SÅ gick det till. :-)

Postat av: Blyger

Publicerad 2007-03-06 20:26:14

Ida: Nä, jag gick helt frankt fram till henne, spände ögonen i henne och sa "Hej. Jag har inget lånekort och jag vill låna böcker." Då var hon superhjälpsam och log hela tiden (på ett vänligt och äkta sätt, du vet) och guidade mig. Sedan kommenterade hon mitt val av bok, att hon blev glad då hon såg att jag lånat en bok som hon själv just hade köpt på bokrean för 140 kr och vars författare är jätteintressant att lyssna på, engagerad och medryckande i sina föreläsningar. SÅ gick det till. :-)

Postat av: Eva

Publicerad 2007-03-06 22:24:12

Eller hur!!! Undrar varför det var upptaget så länge! Hur har du det, en kväll som denna?!!

Postat av: Blyger

Publicerad 2007-03-06 22:37:44

Eva: Jaa.... Vad kan det bero på...? ;-)

Postat av: Eva

Publicerad 2007-03-06 23:42:30

Tell me!!

Postat av: Blyger

Publicerad 2007-03-06 23:50:58

Äh, du vet ju! :D

Postat av: Madicken

Publicerad 2007-03-07 23:27:00

Du är utmanad. Kolla min blogg.
http://madicken-teolog.blogspot.com/2007/03/underligheter-frn-jerry.html

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela