Blyger

Blyg... Eller trött på förutfattade meningar...

Reflektion

Publicerad 2007-03-25 22:32:10 i Allmänt,

Jag har reflekterat över en sak.

Under flera års tid har jag lagt märke till en sak.
Mona Sahlin har under dessa år alltid haft samma halsband på sig när hon synts i TV. Lika smycke som jag har.
"Carpe diem" av Efva Attling.

Precis varenda gång jag sett henne i media underflera års tid har hon haft detta halsband. Tills.....
hon blev sossarnas nya partiledare. Då bytte hon. Nu har hon ett nytt halsband. Såg inte riktigt vad det var, men anar att även det är signerat "Attling". Sahlin har god smak. ;-)

Kommentarer

Postat av: Madicken

Publicerad 2007-03-25 22:46:18

Måste kolla närmare på det nästa gång - nu blev jag nyfiken!

Postat av: Eva

Publicerad 2007-03-25 22:46:22

Ja själv har jag inget Attling men däremot välsignelsesmycket som jag mkt sällan tar av mig. Kanske vore nåt för Sahlin, det kanske hon behöver!!

Postat av: Blyger

Publicerad 2007-03-25 23:16:19

Madicken: Ja, håll utkik! Numera (efter titelbytet) brukar hon dessutom ha två halsband samtidigt, attlingsmycket och något annat (utbytbart).

Undrar om hon är polare med Attlings...?

Eva:Ja, kanske vi skulle kunna ge henne det smycket vid tillfälle... (själv har jag faktiskt mitt om halsen just i denna skrivande stund...)

Postat av: Madicken

Publicerad 2007-03-25 23:36:01

Själv har jag "footprints" där Jesus står med utsträckta armar i ett hjärta.

Postat av: Tarmluddet

Publicerad 2007-03-25 23:59:35

Go Mona, go Mona, go Mona!!! =) Ja, om jag ska tala om vad jag har så är det ena halvan av första lilla horn-knoppen som rådjuret Berra tappade i sitt liv =) Det allra första hornet...stort som ett russin =)

Postat av: Blyger

Publicerad 2007-03-26 11:33:04

madicken:Tänk vad jag tycker om "Footprints"!

Tarmluddet: aha... Ja, där kan man snacka om att bära någon med sig... som minne... ;-)

Postat av: Aida

Publicerad 2007-03-26 18:16:51

Tarmluddet: Var det dessa horn jag satt med i pannan i nyår?
Det kanske funkar samma för Sahlin - en energigivare. Vilket man tror halsband oftast innebär. Helst ska det vara något stort och tungt som man slå i pannan när man måste poängtera saker för sig själv. Som att inte betala med andras kreditkort när man köper godis och cigaretter...

Postat av: Aida

Publicerad 2007-03-26 18:17:40

Sen måste jag bara säga - Blyger! vilken iaktagelseförmåga!

Postat av: Blyger

Publicerad 2007-03-26 21:44:10

Aida: Men Aida, utredningen visade ju att hon inte gjort sig skyldig till brott...

Postat av: Blyger

Publicerad 2007-03-26 21:44:30

Aida: Men Aida, utredningen visade ju att hon inte gjort sig skyldig till brott...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela