Blyger

Blyg... Eller trött på förutfattade meningar...

Hemsk dr för femtielfte gången

Publicerad 2007-05-28 15:30:23 i Allmänt,

Nu är måttet rågat.
Nu tänker jag inte tolerera fler klåpare till läkare.
Nu får det vara nog!
Jag är FRUKTANSVÄRT less på manliga (ja, precis ALLA klåpare jag mött har varit det) läkare som utövar maktmissbruk mot sina patienter!!!
Dryg attityd, spydiga kommentarer och fullständig nonchalans.
Det är det värsta jag vet!

Om det inte vore för att jag är lite blyg (som ju namnet avslöjar) så skulle jag kunna rada upp ett antal skador och sjukdomar som jag inte fått adekvat behandling för och som därför gett bestående men.
Men som jag kommer att få leva med, men som sedan länge är borta ur läkarnas liv. Själv får jag bära med mig dessa minnen av läkares inkompetens och/eller nonchalans och betala med sänkt funktion av kroppen och med daglig smärta. Med sämre livskvalitet än innan dessa läkares inträde i mitt liv.

Nu har jag konstaterat att det enda raka är att se mig om efter en normal läkare, med betyg från genomförd och godkänd charmkurs (och examen), som skulle kunna vara min husläkare. Inga fler stafettläkare eller temporära allmänläkare på vårdcentralen! Detta går verkligen emot mina principer om offentlig vård. Tyvärr böjer jag mig nu i denna fråga, för jag är oerhört besviken och arg på den vård jag fått via vårdcentraler. (Jag har mött några stackare till at-läkare med och all heder till dem som gjort ett bra jobb efter sin förmåga, samtidigt som de haft dessa militanta, spydiga allmänläkare som handledare!!!)

Jag AVSKYR översitteri, maktmissbruk och den attityd som dessa läkare haft mot mig, mot kvinnor, helt enkelt.

Så... De som känner igen sig i beskrivningen oven kan dra dit pepparn växer! Och stanna där!

Kommentarer

Postat av: Bloggblad

Publicerad 2007-05-28 19:11:13

Då har jag haft tur! Min distriksläkare är kvinna, i min ålder, med stor empati.

Postat av: Blyger

Publicerad 2007-05-28 19:55:39

Bloggblad: Jag är AVUNDSJUK!!!

Postat av: Eva

Publicerad 2007-05-28 21:47:33

Ja jag har ju haft det mycket förspänt på den fronten under många år. Jag bytte aldrig HC när vi flyttade. Den gamla var känd för sina bra läkare. Nu får jag en ny på torsdag och det känns lite pirrigt. Det är för trist när man blir behandlad på det vis du blev!! Skamligt!

Postat av: Blyger

Publicerad 2007-05-28 23:00:12

Eva: Hoppas att det kommer gå bra för dig på torsdag!!

Postat av: Eva

Publicerad 2007-05-28 23:24:23

TACK!!!

Postat av: Eva

Publicerad 2007-05-29 23:28:08

Hoppas din fot blir bättre, trots dumma doktorns "behandling"! Och att det du pysslar med i livet just nu ska bli till belåtenhet.

Postat av: Tarmluddet

Publicerad 2007-05-30 00:05:32

Jag håller med dig! m¨å Dr. N******N och c/o flyga o fara och in med lite nytt blod som HAR gått charmkurs. Läkare har jag f.ö. inte mycket till övers. De verkar mest ha gått sin utbilding för lönens skull än intresset för människor.

Postat av: Eva

Publicerad 2007-05-30 08:12:02

Och för status! Att slänga omkring med vita rocken ger även makt, verkar som om en del gillar den delen av yrket! Att skrämma människor istället för att hjälpa, stötta och lyfta. Tyvärr så finns dessa avarter inom ALLA yrken!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela