Blyger

Blyg... Eller trött på förutfattade meningar...

Snö och tända ljus

Publicerad 2007-11-09 16:19:26 i Allmänt,

"Jag ser det snöar, jag ser det snöar..."

Idag singlar stora, vackra snöflingor ner från himlen. Vackert! Jag njuter av den här tiden på året. Så mysigt att tända ljus, sitta i en fåtölj inlindad i en stor, varm filt och småprata, dricka te och mysa. På måndag är jag hembjuden till en nyfunnen vän. Vi har lärt känna varandra genom hennes arbete och ganska omgående konstaterade vi att vi verkligen trivs i varandras sällskap. Te vet jag att det bjuds på på måndag och med tanke på hur ofta hon i vanliga fall har tända ljus så kommer säkert sådana ingå med. Hur det blir med snön vet jag inte ju inte än, men det vore mysigt om den snö som kommit idag kunde få ligga kvar.

Jag jobbar i helgen och är NÄSTAN klar med alla förberedelser, men det är lite segt, vill så gärna bara gå hem och tända ljus, ta det lugnt och vila. Men det är nog bäst att jag gör klart allt först...

Önskar er en trevlig helg!

Kommentarer

Postat av: Eva

Publicerad 2007-11-09 21:29:32

Ha en bra helg! Här jobbas det också.

Postat av: Veronica

Publicerad 2007-11-10 08:40:49

Önskar dig detsamma. Här har det också snöat och trot eller ej men den ligger kvar fortfarande.

Postat av: Jämtlandstösen

Publicerad 2007-11-11 09:43:21

Här är det också vitt på marken nu. Dottern tycker det är kul, första gången hon riktigt är medveten om snö, förra vintern var hon för liten. Det blir ju lite ljusare ute nu när snön kommit. Får se om den ligger kvar...

Postat av: Blyger

Publicerad 2007-11-12 09:45:45

Eva: Tack! Hoppas det gick bra med arbetet.

Veronica: Tack! Tror du att snön ligger kvar över advent?

Jämtlandstösen: Ja, det blir verkligen ljusare med snö! Kul för dottern, nu kan hon åka pulka och busa i snön. :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela