Blyger

Blyg... Eller trött på förutfattade meningar...

Sammanträffanden

Publicerad 2007-10-27 16:09:14 i Allmänt,

Tänk att man kan stöta på människor utan att man vet om varandra, eller vilka kopplingar man har till varandra...

De senaste dagarna har jag träffat och pratat med bloggare från olika ställen av Sverige när vi sammanstrålade på en gemensam ort. Jag har vetat om dem, men de har inte vetat om mig.

Varje vecka under hösten har jag träffat en människa, långt ifrån min hemort, som visade sig ha kopplingar till mina hemtrakter; Bästa vän med min gudsons släkting!

MIn vardag den senaste tiden har inneburit umgänge med en person som visade sig ha lärt känna en av mina närmsta vänner genom internet.

En kompis i en förening i en del av landet träffade nyss en av mina nära vänners föräldrar i en annan del av Sverige (och mina kompisar känner verkligen inte varandra).

På en tågresa för ett tag sedan började jag prata med en för mig okänd kvinna vars svärmor jag träffade i ett helt annat sammanhang för drygt ett halvår sedan.

Sverige är inte så stort.

Kommentarer

Postat av: Veronica

Publicerad 2007-10-27 18:51:35

Jag har utmanat dig i min blogg.

Postat av: Eva

Publicerad 2007-10-28 11:37:17

Nej ibland upptäcker man det. Sammanträffanden lite här och där. Någon känner den som känner den....dessa sammanträffanden kan ske ute i världen eller hemma i Sverige. Kan bli riktigt skojiga möten.

Postat av: Blyger

Publicerad 2007-10-28 15:50:10

Veronica: Jag har reden svarat på dessa frågor... :-( Du får kolla svaren där. :-)

Eva: Verkligen!! :-)

Postat av: Bollebygdsbo

Publicerad 2007-10-28 20:27:29

Jag har flera gånger varit med om märkliga sammanträffanden.
Visst är det egentligen kul att det är så.

Postat av: Blyger

Publicerad 2007-10-28 20:29:28

Bollebygdsbo: Hej! Ja, det förgyller tillvaron, på något vis. :-)

Postat av: Tarmluddet

Publicerad 2007-10-28 22:52:27

Sannerligen, sannerligen...jag håller med dig Blyger. Världen är liten. Ibland är det härligt, andra gånger är det förenat med en viss ångest =)

Postat av: Blyger

Publicerad 2007-10-28 23:02:12

Tarmluddet: Ja,det har du rätt i!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela